V torek ob 18. uri se bo v Hekovniku začel Ljubljana Startup Meetup, dogodek, ki bo ob neformalnem druženju povezoval mlade različnih študijskih smeri. Pobudnik projekta je Matej Gaser, 23-letni študent podjetništva, ki iz lastnih izkušenj ve, da se mladim ni enostavno izpostavljati pred neznanimi ljudmi, četudi so to njihovi vrstniki. »V vsaki organizaciji rečejo, da so odprti, naj mladi kar pridejo in jih pocukajo za rokav, ampak to dostikrat ne deluje,« pravi Gaser in dodaja, da je za mlade čim bolje, da se lastnih projektov lotevajo čim prej in tako znanje, ki ga pridobivajo na predavanjih, prenašajo v prakso.

Njegov prvi podjeten podvig se je zgodil pred 15 leti, ko sta z bratrancem na vikendu, mimo katerega poteka turistična pot, hotela odpreti gostilno. »Naredila sva tablo, da je pri nas gostilna, ljudje so se ustavljali in spraševali, kaj ponujava. Imela sva malinovec in šabeso, pivo pa sva jemala iz očetove zaloge. Šele potem sem ugotovil, da bi mu za to moral plačati,« smeje se pove Gaser, ki je takrat imel idejo tudi o potujoči trgovini čokolina – na traktorski prikolici. Takšno razmišljanje zunaj okvirov je bilo najbrž tudi razlog, da se v šoli nikoli ni dobro počutil. »Pet let sem delal gimnazijo, vedno sem imel slabe ocene in popravne izpite. Takrat sem imel verjetno najslabše ocene v generaciji, zdaj pa najboljše. Vedno sem bil siten v šoli samo zaradi dejstva, da moram biti tam. Na fakulteti pa je že drugače, tam si zato, ker te stvari zanimajo, a tudi to je zgolj formalnost, sicer se veliko več izobražujem sam, s prebiranjem in gledanjem različnih vsebin na internetu,« je povedal 23-letnik, ki ima za sabo že precej projektov, iz katerih se je veliko naučil.

Dragocene izkušnje

Z idejo prenosa klasične nakupovalne izkušnje, pri čemer gre predvsem za ogledovanje izložb, v spletno nakupovanje, da bi na enak način skozi izložbo predstavljal tudi spletne trgovine, je zmagal na Gospodarskem izzivu na Ekonomski fakulteti. Na zadnjem Startup Weekendu so se z ekipo lotili problema iskanja nizkocenovnih letalskih povezav. »Z raziskavo smo ugotovili, da nas velika večina išče najbližji direktni nizkocenovni let do naše destinacije. Zato smo se odločili narediti spletno storitev nizkocenovci.si, ki vsebuje zemljevid letov vseh nizkocenovnih letalskih prevoznikov v Evropi.« Še pred tem je denimo iz lastnega problema, da ni vedel, kje so restavracije, ki ponujajo prehrano na študentske bone, izdelal zemljevid z vsemi ponudniki študentske prehrane Bonovid.

V bistvu niti ni pomembno, česa se lotevaš in kakšne napake delaš, poudarja mladi podjetnik. »Prvi projekt boš zagotovo delal veliko dlje kot vse naslednje, zato je bolje začeti čim prej, da spoznaš zakonitosti trga in poslovanja, ki te jih v šoli ne naučijo. Šele takrat dojameš, kaj ti je hotel povedati profesor na predavanjih. Podobno je bilo z zemljevidom. Hotel sem narediti popolnega, ves čas sem mislil, da je to moj glavni biznis. Potem pa sem teden pred začetkom šolskega leta prišel v Ljubljano, da bi prodal oglasni prostor. Seveda sem se zadeve lotil zelo naivno, preden sem prodal oglasni prostor, je trajalo dva meseca, in tako sem ugotovil, da je glavni biznis pravzaprav trženje oziroma prodaja,« dodaja.

Poleg lastnih projektov sodeluje tudi pri drugih. V podjetju OdpiralniČasi se je v minulem letu ukvarjal z razvojem trženjskih produktov na platformi. Prav tako je začel sodelovanje s podjetjem Ganxy, kjer razvija oglaševalsko platformo, ki bo spletnim stranem z določenimi specifičnimi vsebinami omogočala višji zaslužek. »Če želiš imeti lasten start up, sodeluj tudi v drugih, prinesel jim boš korist, prav tako pa boš pridobil dragocene izkušnje in uvid, kako deluje že vzpostavljeni start up.«

Platforma Cofinder

V okviru dogodkov Ljubljana Startup Meetup v Hekovniku bodo poskusili vzpostaviti »kampus«, da se bodo mladi z različnih fakultet družili med seboj. »Tako bo nekdo, ki bo imel idejo, lahko takoj našel dizajnerja, programerja in druge člane ekipe. Bo pa druženje povsem neformalno, prav tako izkušnje niso pogoj za udeležbo. Pomembno je, da se mladi spoznavajo,« je namen druženja v Hekovniku pojasnil Gaser, ki v formiranje takšnega »kampusa« pod okriljem univerze za zdaj ne verjame. »Kar je formalno in prihaja z vrha, dostikrat ne zaživi do želene mere, tudi zato, ker je financirano ad hoc, posledično to postane včasih samo sebi namen. Zato takšne stvari nastajajo z dna, čim bolj neformalno in z osredotočenostjo na udeležence,« je prepričan Gaser. V torek bodo na dogodku predstavili tudi platformo Cofinder, ki je nekakšna spletna verzija dogodkov Meetup. Na tej platformi uporabnik predstavi svoje znanje, lahko pa predstavi tudi svoj projekt, za katerega išče soustanovitelja. »Tako študentov različnih profilov ne bi več povezovali le start up vikendi, ampak bi se lahko kadar koli našli na Cofinderju,« je idejo platforme predstavil Gaser.