Če ne drugega zato, ker gre za zmagovalca izbora za slovenski avto leta 2012 (focus) in 2013 (golf), sicer pa skupno za šestkrat prvouvrščena primerka in hkrati avtomobila, ki sta med slovenskimi vozniki precej priljubljena. No, to seveda v prvi vrsti velja za golfa, ki v najbolj množičnem evropskem razredu (mnogi ga imenujejo kar po njem) pač še vedno velja za pojem. A med tistimi, ki so se mu najbolj približali, in tu in tam na kakšnem področju tudi presegli, je v prvi vrsti zagotovo prav focus. O primernosti primerjave tako ni dvoma, da je vse skupaj še malce začinjeno, smo tokrat nasproti postavili karavanski različici.

Morda bi utegnil kdo pomisliti, da gre zaradi tega za primerjavo z napako, a sami vztrajamo pri tem, da je s tem le še bolj zanimiva. Če je nekoč namreč še veljalo, da so karavanske različice, sploh v tem razredu, zgolj stranski privesek, danes zagotovo ni več tako, saj so napredovale v vseh pogledih, predvsem oblikovnem. 4,56 metra dolg golf variant in do centimetra enako dolg focus karavan se namreč oblikovno v primerjavi z »osnovnima« modeloma nimata ničesar sramovati, saj sta videti prav tako atraktivno in dinamično, obenem pa ponudita še več prostora v potniški kabini (še posebej za glavo na zadnji klopi) in predvsem v prtljažnem prostoru. Tu so neverjeten posel opravili predvsem Volkswagnovi razvojniki, saj ima prtljažnik karavanske različice golfa za kar 225 litrov večjo prostornino od običajne, kar pomeni, da pogoltne za 605 litrov prtljage, s podrtimi sedeži pa za 1620. S 490 litri (in s podrtimi sedeži s 1516) je precej radodaren tudi zadek karavanskega focusa, a je v primerjavi z golfovim kar občutno manjši, manjši pa je tudi njegov prirastek v primerjavi z »običajnim« focusom, ki znaša »le« dodatnih 127 litrov.

Oba testna avtomobila sta imela pod pokrovom enako velik, 1,6-litrski turbodizelski motor, oba sta iz sebe iztisnila tudi enako moč, 105 konjev ali 77 kilovatov, priponki bluemotion pri golfu in ECOnetic pri focusu pa sta dali vedeti, da gre za čistejša in okolju prijaznejša motorja. To pomeni, da prvi izpusti v zrak 102 in drugi le 99 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, njuna poraba pa je bila za približno dva litra višja od tovarniško obljubljene, a še vseeno zares pohvalnih 5,9 in 5,8 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Pri čemer je treba poudariti, da bi se kakšen deciliter niže še lahko spustila, kot tudi to, da kljub varčnosti in okoljski prijaznosti oba avtomobila omogočata dinamično vožnjo, obenem pa jima moči ne zmanjka niti pri avtocestnih vožnjah, ko želite prehitevati pri malce višjih hitrostih. Ravno na avtocesti bi golfu prav prišla še šesta prestava pri sicer natančnem ročnem menjalniku in morda je tudi to pripomoglo h kakšnemu dodatnemu decilitru porabe več v primerjavi s focusom, ki je imel prav tako natančen 6-stopenjski ročni menjalnik.

Tako za voznika kot sopotnike je vožnja v obeh avtomobilih zelo prijetna, navkljub »boljšim« golfovim številkam pri končni hitrosti (193:187 km/h) in pospešku do stotice (11,2:12 sekund), ki se v malce občutijo tudi v praksi, pa je treba dodati, da je bil pri dinamični vožnji skozi ovinke občutek pri focusu malenkost boljši. A tako je – če golf na splošno velja za pojem »golfovega« razreda, je focusova lega na cesti prav tako verjetno najboljša v razredu.

Cena po ceniku razkrije, da volkswagen golf variant z 1,6-litrskim dizelskim motorjem in bogato opremo comfotline stane 20.205, ford focus karavan z enako velikim motorjem in še bolj bogato opremo titanium pa 21.660 evrov. Končna misel pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si