Odgovornost le na komisijah
Kot je uvodoma dejal minister Uroš Grilc, so se za javno predstavitev odločili, da bi dali možnost besede tudi strokovnim komisijam, na katere so v zadnjem času »padale težke besede o njihovi nekompetentnosti in pristranskosti«. Poudaril je, da so obrazložitve komisij, ki obsegajo 90 strani, javno dostopne, sam pa se je, kot je povedal, odrekel diskrecijski pravici – to odpravlja tudi nastajajoči zakon o uresničevanju javnega interesa za kulturo –, saj zaupa strokovnim komisijam. Minister lahko po Grilčevem mnenju zahteva dodatno pojasnilo, ne more pa se odločiti drugače od komisije. S tem se obveže, da se ne vmešava v strokovne odločitve.
Kot je še poudaril minister, to ni bil edini razpis, na katerega se lahko umetniške skupine prijavijo, je pa programski in zato največji. Generalni direktor direktorata za ustvarjalnost na ministrstvu Gašper Troha je dodal, da sta tu še javni razpis za sofinanciranje večletnih kulturnih projektov, na katerem je na voljo milijon evrov, in razpis za sofinanciranje enoletnih kulturnih projektov v višini 485.000 evrov. Nevladnim organizacijam s področja kulture bo namenjen tudi razpis evropskega socialnega sklada v višini enega milijona evrov, kar naj bi domnevno vsaj delno pomagalo tistim neinstitucionalnim organizacijam, ki so izpadle iz programskega in večletnega projektnega razpisa.
»Dosedanji uspehi niso dovolj«
Po Trohovih besedah so se letos že vnaprej odločili, da bodo sredstva odobrili 32 prijaviteljem. Leta 2010 so jih 42 izvajalcem, od katerih jih je tedanja ministrica Majda Širca nekaj odobrila naknadno. Letos so tako 18 prejemnikom namenili višja sredstva kot lani, enajstim prejemnikom manjša, eden pa je dobil isto vsoto.
Predsednik komisije za glasbene umetnosti Lovrenc Blaž Arnič je povedal, da sta med dvanajstimi prijavitelji, ki so jim odobrili sredstva, tudi dva nova, glavno vodilo komisije pa je bilo vprašanje, kaj bo prijavitelj prinesel slovenski kulturi v prihodnjih štirih letih. Člane komisije so zanimale novosti in logične nadgradnje dosedanjega dela in uspehov prijavitelja. Kot je poudaril, se morajo prijavitelji vsakič znova ponovno dokazovati in ne le predstavljati dosedanjih uspehov. Glede očitkov o kompetentnosti komisije pa je dejal, »da komisija ni od včeraj«, in pri tem vprašal, zakaj se niso ob njeno kompetentnost obregnili že prej in ne šele zdaj, in to tisti, ki so ostali brez odobrenih sredstev. Na novinarsko vprašanje, zakaj so odrekli sredstva Akademskemu pevskemu zboru Tone Tomšič, pa je odvrnil, da zbor resda izkazuje pretekle uspehe, vendar se je obenem vprašal, »kako naj komisija oceni njihov štiriletni program, če so poslali le program za leto 2014«.sta, nr