Nissan, japonska tovarna z 80-letno tradicijo, je doživela tako sladko presenečenje, ko so leta 2007 predstavili križanca z imenom qashqai: »Prvotni načrti s tem avtomobilom so bili na leto v Evropi prodati okoli 100.000 primerkov, a kaj kmalu se je pokazalo, da jih bo kupca lahko našlo veliko več. Prodaja se je hitro ustalila pri okoli 250.000 vozilih in je ostajala konstantna vse do zdaj, ko prihaja qashqai druge generacije. Vsega skupaj je bilo do zdaj prodanih 2 milijona qashqaijev, od tega 1,5 milijona v Evropi. V Sloveniji smo v tem času prodali 4000 qashqaijev,« je povedal Grega Korenčan iz Nissana Slovenija.

Nova generacija tega uspešnega modela bo torej morala pokriti bogato dediščino predhodnika, zato so avtomobil opremili s temu primernim sodobnim »orožjem«. Oblikovno je to povsem nov avtomobil, katerega značilnost je tudi, da je s 4,38 metra dolžine za okoli pet centimetrov daljši od predhodnika, je tudi dva centimetra širši in en centimeter nižji. Medosna razdalja je daljša za 1,6 centimetra, kar se pozna pri prostornosti v potniški kabini, enako velja za prtljažnik. Ta ima pri drugi generaciji prostornino 420 litrov oziroma 20 litrov več kot predhodnik. Novinec je ob tem tudi za okoli 40 kilogramov lažji, čeprav ima dodane veliko sodobne tehnologije, skupaj z varnostnim sistemom, ki ga pri Nissanu imenujejo »safety shield«. Ta vključuje kar nekaj podsistemov, od opozorila na nalet, opozorila za mrtvi kot v ogledalu, prepoznave prometnih znakov ali utrujenosti voznika. Še več, novi qashqai potrebuje približno 10 minut vožnje, da se »nauči« voznikovega sloga vožnje in svoje opozorilne sisteme prilagodi posameznemu vozniku.

Dinamiko tega avtomobila podpirajo štirje motorji, dva bencinska in dva dizelska. Bencinski 1,2 DIG-T s 115 konjskimi močmi (85 kilovati) je Nissanov izdelek, sledijo mu 1,6-litrski s 163 konjiči (120 kW), ki bo na voljo malce kasneje, ter 1,5- in 1,6-litrski dizelski dCi s 110 in 130 KM (81 in 96 kW). Štirikolesni pogon bo zdaj na voljo samo še v kombinaciji z močnejšim dizlom, sicer pa bo qashqai v večini primerov dvokolesno gnan. Takšnih naj bi bilo pri nas okoli 80 odstotkov, kar pa pomeni, da je odstotek štirikolesno gnanih pri nas še vedno zelo visok.

Je pa z novo generacijo prišla še ena novost – odslej namreč ne bo več qashqaija +2, torej podaljšane različice. To »vlogo« bo namreč v prihodnje prevzel novi x-trail, ki bo na ceste zapeljal poleti skupaj s prenovljenim jukom in jesensko novostjo v tako imenovanem golfovem razredu, pulsarjem.

Po ceniku novi qashqai, katerega prodaja se že začenja, zares pa bodo potencialne kupce začeli nagovarjati marca, stane od 19.890 do 31.540 evrov, na začetku pa ponujajo tudi 1900 evrov popusta.

Več fotografij na www.dnevnik.si