Pred informativnimi dnevi je pozornost bodočih dijakov in študentov usmerjena tudi v to, koliko šola oziroma fakulteta, ki jo nameravajo obiskovati, ponuja prav tovrstnih teoretičnih in praktičnih znanj, ki bi jim zagotavljala čim boljšo zaposljivost. Na Srednji ekonomski šoli na Roški v Ljubljani dijaki podjetniške izkušnje pridobivajo ne samo v okviru pouka in podjetniškega krožka, temveč tudi v okviru podjetniškega projektnega tedna, ki so ga konec preteklega leta organizirali že drugič in ga končajo s tekmovanjem ekip dijakov. Tako so prijavili osem projektov oziroma prototipov izdelkov in storitev, ki so jih predstavili pred zunanjo strokovno komisijo.
V podjetniškem projektnem tednu so sodelovali vsi dijaki od drugega do četrtega letnika, kar pomeni, da je bilo v projektno delo vpetih 270 dijakov, ki so delali z mentorji po skupinah. Za najboljše so izbrali osem produktov, aplikacij in projektov, na koncu pa je imelo 48 dijakov za razvoj od začetne ideje do produkta časa tri delovne dni in vikend, njihova naloga pa je bila izdelati tudi poslovni načrt in opraviti tržno raziskavo.
Ekipe, ki so jih sestavljali dijaki iz drugih, tretjih in četrtih letnikov, so v tako kratkem času izdelale osem tržno zelo zanimivih izdelkov in storitev. Izdelali so tri izdelke, tri računalniške aplikacije in postavili platformo za dve prireditvi, to so organizacija maturantskega izleta in tekmovanja v črkovanju. Magično gobo, ki je kombinacija gobe in tekočega mila ter je namenjena za uporabo na potovanjih in izletih. V ekološko gobo je vtrto milo, goba pa potem vakuumsko stisnjena v velikost škatlice vžigalic. Drugi izdelek je bil mobilni univerzalni nadstrešek za kadilce, tretji pa InUmivalnik, ki pri umivanju rok na javnih straniščih preprečuje stik z bakterijami.
Aplikacije pa so bile Tvoj Asistent, ki bi dijakom zagotavljala vse potrebne podatke, povezane s šolo, od ocen do odsotnosti, Pametna gospodinja, ki omogoča enostavnejše in bolj preudarno nakupovanje hrane, ki onemogoča kopičenje izdelkov in spremlja njihov rok trajanja, Give&Get je namenjena lažji izbiri daril za prijatelje, saj omogoča izbiro daril, ki si jih obdarjenec res želi, hkrati pa preprečuje podvajanje nakupa.
»Projekti, ki so jih dijaki prikazali, kljub njihovi mladosti kažejo visoko mero inovativnosti. Dijakom manjka samo nekaj več samozavesti, da bo njihova predstavitev pred mogočimi vlagatelji in kupci bolj prepričljiva. Nastop, ki dokaže, da inovator verjame v svojo idejo in produkt, je namreč izjemno pomemben,« ocenjuje Roman Gracer, dolgoletni celjski podjetnik, ki je bil član sicer zunanje petčlanske izborne komisije.
Po njegovem mnenju je zelo pomembno, da so na šoli pripravili podjetniški teden in vanj vključili skoraj vse dijake. »Otroci se začenjajo zavedati, da jim ne bo z rožicami postlano, da so inovativnost in proaktivnost ter timsko delo ključnega pomena. Le tako si bodo lahko utirali svojo karierno pot. Sicer pa si vsak delodajalec želi zavzetega sodelavca, ki mu lahko zaupa samostojno izvedbo projektov.« jpš