Podobno so bili še pred časom mnogi prepričani, da neslišni avtomobil s pogonom na elektriko na eni strani ter njegova atraktivna oblika in glasno rohnenje njegovih konjev v tem istem avtomobilu na drugi strani pač ne gredo skupaj. A da gredo, in to še kako, smo se pred kratkim prepričali tudi sami. Krivec za to je bil Lexusov atraktivnež IS 300h s priponko F sport premium, ki se je izkazal za pravega dvoličneža, a v skrajno pozitivnem pomenu te sicer negativno zveneče besede. Ko to želi oziroma je takšna želja voznika, je lahko ta avto pravi mucek, ki prav neslišno prede in se pri nizkih hitrostih nekaj kilometrov lahko vozi samo s pomočjo neslišnega, 143 konjev (105 kilovatov) močnega električnega motorja. Ko pa se voznik odloči pohoditi plin, zarjove kot lev in po zaslugi 181 konjev (133 kW) v 2,5-litrskem bencinskem motorju »grize asfalt« kot pravi športnik. Pri čemer je občutek zaradi izjemne lege na cesti in odzivnega volanskega mehanizma odličen predvsem v vožnji med ovinki, precej boljše od pričakovanj in tudi od tega, česar smo bili vajeni iz nekaterih drugih hibridnih avtomobilov, pa se izkaže tudi vedno boljši samodejni menjalnik CVT. A prav idealen ta vendarle še ni, zato ob 223 KM (164 kW) skupne moči pogonskega sklopa ne preseneča, da pospešek do hitrosti 100 kilometrov na uro znaša niti ne tako nizkih 8,4 sekunde, medtem ko končnih 200 km/h tako in tako nismo lovili, a smo se pri le nekaj deset kilometrov na uro nižjih hitrostih dodobra prepričali, da je odzivnost še vedno vrhunska.

Vrhunsko pa je tudi počutje v potniški kabini tega 4,66 metra dolgega avtomobila. Za to poskrbijo vrhunski sedeži, vrhunski materiali in vrhunska ergonomija. Pretiranega občutka prostornosti sicer človek ne dobi ne za volanom ne na zadnji klopi, a tako je praktično tudi pri vseh konkurenčnih avtomobilih, predvsem pa to ne pomeni, da bi se v njem kadar koli počutili utesnjeno. Skratka, prostora ni veliko, ga je pa dovolj, tudi za nadpovprečno visoke, podobno pa bi lahko ocenili tudi prtljažnik s prostornino 450 litrov. In če se proti koncu vrnemo na začetek prispevka – na »izštekano« smo se spomnili tudi pri porabi. Ko smo avto vozili mirno, počasi in nekaj tudi zgolj na elektriko, je bila ta tudi pod šestimi litri bencina na 100 kilometrov, a kaj, ko smo pri priganjanju v visoke vrtljaje preveč uživali in vrtljivi gumb, s katerim »izbirate« način vožnje, namesto v »eco« večkrat prestavili v »sport«. V tem primeru pa je poraba hitro poskočila na 7,5 litra.

In cena za ves ta užitek? Z opremo, kot jo je imel testni (F sport premium), stane 48.800 evrov, še z nekaj dodatki pa 53.200, a trenutno ponujajo za 3000 evrov ugodnosti. Kaj ta oprema pomeni, pa najbolje opiše dejstvo, da je precej lažje napisati, česa ne ponuja, kot to, kaj omogoča. Tako smo morda pogrešali le pametni tempomat, vse drugo, ampak res vse, pa ta avtomobil ima. Če vseeno želite izvedeti, kaj to vse je, pa je pravo mesto za to zapisano v spodnjem pripisu.