Naivno bi bilo verjeti, da je odstop direktorja direkcije za ceste posledica incidenta z novinarko enega od slovenskih televizijskih medijev, ki ji je z nenehnim podžiganjem zgodbe o domnevno nepravilnem izboru gradbinca za gradnjo škofjeloške obvoznice uspelo Ficka sprovocirati. Prav tako je težko verjeti, da je Ficko raje odstopil, kot pa da bi se zaradi neprimernega vedenja novinarki opravičil, kar je od njega zahteval minister.

Njegov odstop je bržkone posledica medsebojnega nezaupanja z ministrom, to pa se je poglobilo zaradi Fickovega nenehnega (tudi javnega) opozarjanja na katastrofalne posledice, ki jih prinaša vsakoletno rezanje cestnega proračuna. Direkciji za ceste, ki upravlja več kot 6000 kilometrov državnih cest, so namreč različne vlade v zadnjih petih letih z rebalansi proračuna z mize pobrale skupno 500 milijonov evrov. Drugače povedano, od začetka krize leta 2008 se je vlaganje v državne ceste zmanjšalo za 58 odstotkov, Ficko pa je večkrat karikiral, da bodo zaradi varnosti udeležencev v prometu primorani ceste počasi kar zapirati.

Že septembra je ministra Omerzela seznanil tudi s katastrofalnim stanjem nekaterih mostov na glavnih prometnicah in ga opozoril na neuravnotežen proračun v primerjavi z železnicami. Kljub zavedanju, da bo treba brez urgentne sanacije na mostovih uvesti omejitve za težke tovornjake – to se je zgodilo ravno minuli konec tedna – je minister rotečega Ficka ignoriral in za nameček še dodatno izpraznil mošnjiček direkcije za ceste.

Minister Omerzel si je z odstopom Ficka bržkone oddahnil, saj se je znebil trna v peti, ki ga je vseskozi zbujal iz sna. Vprašanje pa je, kaj bomo s tem pridobili davkoplačevalci, saj je odstopil človek, ki na direktorskem stolčku ni sedel le zaradi udobja, temveč je bil deloholik, ki je v vsakem trenutku vedel za vsak projekt, ki se odvija pod njegovim okriljem, in bil z novinarji o njem brez zadržkov pripravljen spregovoriti. Brez skrivanja za strokovnimi sodelavci in piarovkami.

Ironija je hotela, da so ravno včeraj vnovič zabrneli stroji za gradnjo škofjeloške obvoznice – projekta, zaradi katerega naj bi Ficko uradno odstopil. Nikoli se sicer ne ve, kdaj bodo koga zasačili s prsti v marmeladi, toda vsaj za zdaj kaže, da je prav Ficko (s svojimi sodelavci) z argumentiranjem na pritožbe v javnem razpisu – tem je pritrdila tudi državna revizijska komisija – rešil ta hip najdražji cestni projekt v državi. Zato je temeljno vprašanje, ki se ob vsem tem poraja, ali je včeraj odstopil pravi človek.