Avtomobilski trgi po svetu so kot živi organizmi, se razvijajo, spreminjajo, včasih se odzovejo povsem drugače, kot napovedujejo strokovnjaki. V današnjih časih negotovosti pa prihaja na plano drug fenomen: bogati so še bogatejši, revni še revnejši, srednji sloj, ki naj bi tvoril hrbtenico družbe, pa se sesuva v nižji revnejši sloj. In od tega prestižne avtomobilske znamke, kot na primer sloviti Rolls-Royce, zelo dobro živijo.

Kdor ima danes denar, ga ima veliko. Rolls-Royce, tradicionalna znamka in sinonim za prestiž, za avtomobile, ki so več kot le avtomobili, je imel v minulem letu že četrtič zapored najuspešnejše in obenem rekordno leto v svoji 110-letni zgodovini, odkar kupcem ponuja svoje avtomobile. Tako je novega lastnika našlo 3630 avtomobilov, skulptur na kolesih, kot sami radi pravijo, s čimer so še utrdili vodilno mesto v superluksuznem avtomobilskem segmentu z modeli, ki stanejo več kot 200.000 evrov.

To jim verjetno ne bi uspelo brez ustrezne širitve prodajne mreže, saj zdaj avtomobile ponujajo v več kot 40 državah po svetu, seveda največ tam, kjer imajo tudi največjo »zalogo« potencialnih kupcev. Na primer Kitajska in ZDA sta državi, ki vodita po številu kupljenih rolls-royceov.

Pot posuta zrožicami in denarjem

V tovarni v Goodwoodu v Veliki Britaniji se seveda veselijo takih prodajnih številk, saj bo letos zaradi povečanja proizvodnje delo dobilo dodatnih 100 delavcev (skupno zdaj zaposlujejo več kot 1300 delavcev), in to v veji industrije, ki je v zadnjih letih v medijih bolj opozorila nase z odpuščanjem delavcev in zapiranjem tovarn. Kot na primer v ZDA znamka Buick oziroma koncern GM, ki je mesto Flint, 60 kilometrov zahodno od Detroita, spravil v bankrot. Zdaj ta nekoč cvetoči center GM-ovega koncerna sodi v vrh kriminala v ZDA in tudi v vrh smešno nizkih cen nepremičnin v napol propadlih soseskah.

Rolls-Royce pa gre naprej svojo pot. Ta je trenutno posuta z rožicami in denarjem, saj je povpraševanja po njihovih avtomobilih vedno več. Po njihovih podatkih je prodaja v jugovzhodni Aziji lani zrasla za 17, na Kitajskem pa za 11 odstotkov. Zanimanje kupcev za njihove avtomobile je veliko tudi v Nemčiji, na Japonskem, v Katarju in Kanadi.

Odprli so 15 novih poslovalnic, s čimer jih imajo zdaj po vsem svetu 120, kar je največ, odkar znamka obstaja. »Priče smo neverjetnemu razvoju naše znamke v zadnjih letih. Kupci znajo ceniti naš trud, saj jim dobavljamo najboljše, kar premore avtomobilska industrija. Najbolj me veseli napredek na rastočih trgih, kjer se šele dobro uveljavljamo,« je ob tem povedal Torsten Müller-Ötvös, izvršni vodja Rolls-Royce Motor Cars.

Znajo ustreči še tako ekstravagantnemu okusu kupcev

Ta razvoj z veseljem spremlja celotna britanska avtomobilska industrija, saj je znamka lani iz Britanije izvozila za 30 milijard funtov vozil, kar je sedem odstotkov več kot leto prej.

Za uspeh so zaslužni tudi čedalje zahtevnejši kupci, ki si želijo poosebiti svoj rolls-royce. V letu 2013 so tudi na tem področju dosegli rekord, tako rekoč vsak model phantom, ki je zapeljal iz tovarne, in tri od štirih modelov ghost so kupci naročili z opremo in prilagoditvijo po svojih željah. Tem pri Rolls-Royceu znajo ustreči, pomembneje za znamko pa je, da znajo to tudi dobro zaračunati. A kupci to več kot očitno cenijo, kot cenijo tudi sicer »serijske« posebne različice z dodatno opremo. Če si je mogoče v teh avtomobilih kaj takega sploh predstavljati. Kako bi lahko kupcu na primer razložili, da se z lesenimi deli v avtomobilu ukvarjajo mizarji z dolgoletnimi izkušnjami, ki delajo z najboljšim lesom, kar ga je mogoče dobiti? Ali da se z ujemanjem vzorcev na orehovini ukvarjajo posebej za to izučeni mojstri? Ali da je usnje na njihovem volanu šivano ročno, vsak šiv pa si mojster usnjar prilagodi tudi s povsem navadnimi vilicami...

Vse to je del tradicije, ki se je začela pred 110 leti, ko je leta 1904 poslovnež Henry Edmunds, sicer Royceov poslovni partner, povezal svojega partnerja in Charlesa Stewarta Rollsa. Zgodba z dvojnim R se je lahko začela. Sprva sta bili obe črki R v logotipu rdeči, po Rollsovi smrti leta 1910 (umrl je v letalski nesreči) so en R obarvali v črno, po Royceovi smrti leta 1933 pa še drugega. Znana skulptura na nosu avtomobila, Spirit of Ecstasy (duh ekstaze) ali ljubkovalno Silver Emily (srebrna Emily), je v hiši od leta 1911, model zanjo pa je bila Eleanor Velasco Thornton, tajnica in ljubimka Johna Walterja Scotta - Montaguja, enega od pionirjev britanskega avtomobilizma. Eleanor je umrla leta 1915, ko je med prvo svetovno vojno pri Kreti nemška podmornica potopila potniško ladjo, s katero je potovala. A Eleanor je zahvaljujoč Rolls-Royceu postala nesmrtna.