Marsikaj pa je drugače, kot se zdi, tudi pri avtomobilih. »Za vas je primeren samo terenec ali limuzina,« večkrat pravijo ljudje, ko nas zagledajo, ko stopimo prednje s svojima dvema metroma. Težko bi se bolj motili. Ne samo da se v mnogih velikanih zaradi slabe notranje razporeditve počutimo povsem utesnjene, ampak bistveno več prostora najdemo celo v malčkih, kot sta toyota yaris in nissan note. Manj je več? Ja, pri omenjenih primerkih zagotovo. Tako v 3,89 metra dolgem yarisu kot v 4,1 metra dolgem notu imamo namreč toliko prostora, da sedeža sploh ne pomaknemo povsem nazaj. Ker ni tiščanja ob armaturno ploščo ali ob volan, so hvaležne tudi naše noge, enako kot glava, ki se ne dotika stropa. Vse to so dejstva, ki v nekaterih tudi precej večjih avtomobilih niso vedno uresničljiva.

Toda presenečenj s tem ni konec. Medtem ko je yaris bogatejši s prostorom na prvi klopi, se v notu spodobno sedi tudi v drugi vrsti. Še posebej če so spredaj ljudje povprečne rasti in imajo sedež nekje na sredini. Prtljažni prostor z 286 litri pri yarisu in 295 litri pri notu brez težav sprejme prtljago dveh oseb, za kaj več pa morate imeti odlično znanje tetrisa, da s kovčki izrabite vsak centimeter prostora. Pri notu se lahko zadnja vrsta premakne za 16 centimetrov (v dražjih opremskih paketih), s čimer se pridobi dodatnih 86 litrov. Kako priročen je lahko majhen avtomobil, pa lastnik yarisa in nota spozna, ko se mu mudi v službo in panično išče parkirni prostor. Le redki avtomobili se namreč lažje spravijo v ozke prostore kot azijska malčka, poleg majhnosti pa je pri parkiranju koristna še obširna preglednost iz avtomobila.

A pozor, v yarisu in notu naj se vam nikamor ne mudi! Preprosto zato, ker na cilj ne boste prišli hitro. Če so čudeži možni v bivalnem prostoru avtomobila, je drugače pod sprednjim pokrovom. Oba primerka sta sicer povsem primerna za kakšno pot do hrvaškega morja, nakupov v Italiji, smučanja v Avstriji ali pa za izlet do panonske Madžarske, a prav pretirano daleč od slovenske meje tudi ne. 1,3-litrski bencinski motor yarisa vas bo z 99 konjiči (73 kW) namreč do stotice pognal v 11,7 sekunde, najhitreje pa se boste vozili s 175 km/h. Še bolj potrpežljivi boste morali biti v notu. Z 80 konjički (59 kW) v 1,2-litrskem motorju boste do stotih kilometrov na uro potrebovali 13,7 sekunde, nikoli pa ne boste presegli 170 km/h. Omenjene hitrosti pa lahko bolj ali manj občudujete le na časopisnem papirju, saj imata yaris in note težave, da sploh dosežeta najvišjo predpisano hitrost na avtocesti. Če zapeljete še malce navkreber, pa predvsem nissan glasno zaigra na svoje note.

Za konec pa pridemo še do dejstev, ki so prav takšna, kot se zdijo – majhni avtomobili malo pijejo in še poceni so. Ne v yarisu ne v notu nismo pazili na stil vožnje, a še vedno smo v prvem porabili dostojnih 6,7 litra na sto prevoženih kilometrov, v drugem pa 6,3 litra. Glava pa vas ne bo bolela niti ob nakupu. Yarisa boste z opremo trend+ dobili za 14.550 evrov, nota z opremo acenta look pa za 13.600 evrov, pri čemer je prvi trenutno naprodaj s popustom 1600 evrov, drugi pa s 1000 evri popusta. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si