Nemškim (petnajstkrat), francoskim (trikrat), japonskima in italijanskemu avtomobilu se je letos na seznamu dobitnikov priznanja slovenskega avta leta pridružil še češki – na že 22. zaporednem vsakoletnem izboru se je namreč z omenjenim nazivom za leto 2014 okitila škoda octavia. Tako so na zabavno-glasbeni prireditvi odločili avtomobilistični novinarji sedmih slovenskih medijev, ki sodelujejo v izboru.

Namenjen širokemu krogu ljudi

Pet finalistov med 23 novimi vozili, ki so na slovenske ceste zapeljali v preteklem letu, so s skoraj 50.000 oddanimi glasovi določili bralci in poslušalci, ki so v finale z najboljšo popotnico (6 točk) poslali prav octavio, za njo pa peugeot 308 (4 točke), mazdo3 (3), toyoto auris (2) in citroën C4 picasso (1). Glasovanje posameznih uredništev nato spremembe na vrhu ni prineslo, saj je prvo mesto zadržala škoda octavia (na koncu 38 točk), medtem ko so drugi in tretji ter četrti in peti med seboj zamenjali mesta: končno drugo mesto je tako zasedla mazda3 (35 točk), tretje peugeot 308 (29), četrto citroën C4 picasso (14) in peto toyota auris (12).

»Za nas je to kamenček v mozaiku uspeha, ki ga ustvarjamo na slovenskem trgu. Vsako leto rastemo, prebili smo se med najbolj prodajane znamke, še naprej bomo rasli, in ta naziv je tisti košček sestavljanke, ki nam je manjkal. Predvsem pa je to veliko priznanje, ki smo si ga močno želeli, saj gre za nagrado s tradicijo in logiko,« je po koncu glasovanja zadovoljen povedal Petr Podlipny, direktor znamke Škoda v Sloveniji, in med razlogi za zmago izpostavil tudi, da gre pri octavii za avtomobil, ki nagovarja izjemno širok krog kupcev.

Ključen je kriterij dostopnosti

Ravno to ter dejstvo, da je v Sloveniji priljubljena in je za kupce na našem trgu tudi cenovno primerna, je ob standardnih kriterijih, kot so vozne lastnosti, prostornost, oblika, ekonomičnost, sodobna tehnika, ekološka primernost in še kaj, prepričalo tako bralce in poslušalce kot strokovno žirijo. Težko bi namreč trdili, da je nova škoda octavia absolutno najboljši avto, ki je lani zapeljal na slovenske ceste, sploh če bi ga primerjali z nekaterimi precej dražjimi. Je pa (zdaj tudi uradno) najboljša, ko se upoštevajo vsi našteti kriteriji, se pravi tudi kriterij dostopnosti za slovenskega kupca – zato je eden od pogojev sodelovanja v finalu izbora tudi ta, da je bilo do 15. decembra lani pri nas prodanih vsaj 50 primerkov vsakega posameznega finalista.

»Vsi vemo, kakšen je slovenski avtomobilski trg, zato moramo gledati tudi na to, kakšna je kupna moč ljudi, kaj si lahko privoščijo in podobno. S tem izborom želimo dati tudi nekakšno sporočilo in jasen signal, da za zmagovalce izberemo dobre avtomobile in tiste, ki so nato tudi uspešni na trgu. Tako je bilo v vsej 22-letni zgodovini – nikdar namreč ni bil izbran avto, ki bi imel kakšno večjo pomanjkljivost ali se kakor koli izkazal za slabega. Ljudje so bili z njimi zadovoljni in so jih kupovali, kar dokazuje, da je novinarska presoja kakovosti avtomobilov v vsem času na visoki ravni,« je razložil predsednik izbora France Kmetič in dodal, da je v tem tudi razlika v primerjavi z nekaterimi podobnimi izbori v tujini: »Tako sami za avto leta na primer ne moremo izbrati električnega avtomobila, če pa jih je na naših cestah morda deset.«

Tako kot je v navadi so med vsemi glasovalci na prireditvi izžrebali tudi dobitnike treh bogatih nagrad. Garminovo HD–kamero VIRB je dobil Mitja Bevc iz Železnikov, Petrolovo kartico z dobroimetjem 1500 evrov Nina Marcelan z Vrhnike, avtomobil seat mii pa Joško Razdevšek iz Maribora.