To lahko trdimo na podlagi nedavnega testiranja dveh precej zajetnih, mogočnih karavanskih avtomobilov, 4,833 metra dolge magnetno rjave škode superb in še štiri milimetre daljšega (4,837) črnega forda mondea. Kljub temnim barvam, v katere je bila odeta njuna zunanjost, svojih mer namreč nista skrivala in se nam nista zdela prav nič manjša od, na primer, belih primerkov enakih avtomobilov. Sta pa s svojo temno zunanjostjo še bolj poudarila svojo uglajenost, gosposkost in do neke mere umirjenost, saj gre v obeh primerih za oblikovno malce zadržana, celo konservativna in na videz ne preveč dinamična avtomobila, ki že na daleč vozniku namigujeta, da stavita predvsem na udobje in prostornost. In ko se z njima prvič na hitro spoznate, namigovanja nemudoma potrdita.

Oba avtomobila sta namreč tudi dejansko zelo prostorna in zelo udobna, pri čemer je superb pri prvem kriteriju še korak pred mondeom, mondeo pa pri drugem četrt koraka pred superbom. Da je na področju prostornosti na zadnji klopi superb nesporni zmagovalec in pred vsemi konkurenti smo sicer zapisali že večkrat, da ima mondeo malenkost (ampak res malenkost) udobnejše sedeže, pa smo spoznali pri dveh daljših, nekajstokilometrskih avtocestnih vožnjah. Obenem pa moramo nemudoma poudariti, da tudi mondeo na zadnjih sedežih za odrasle nudi nadpovprečno veliko prostora in predvsem to, da je tudi superb na daljših vožnjah izredno udoben. A razliko, v enem primeru večjo, v drugem manjšo, smo vseeno zaznali. Kot smo zaznali tudi, da ima Škodin avtomobil večji prtljažni prostor – že v osnovi boste vanj spravili 633 litrov, ob podrtih sedežih 1865 litrov prtljage, medtem ko so pri Fordovem številke nižje (549 do 1740 litrov), a se boste tudi pri njem morali kar pošteno potruditi, da ga boste napolnili do konca.

Vse preostale razlike so bile pri obeh testnih avtomobilih vezane predvsem na motorja in stopnjo opremljenosti. Čeprav enake prostornine (dva litra) in pogonskega sredstva (dizelsko gorivo), se je 30 konjskih moči (170:140 oziroma 125:103 kilovatov), kolikor več jih je premogel superb, poznalo pri odzivnosti in pospeških. Superb combi se tako z omenjenim motorjem v kombinaciji s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG lahko pohvali s pospeškom do hitrosti 100 km/h v 8,7 sekunde, medtem ko karavanski mondeo za dosego te hitrosti potrebuje 9,8 sekunde. Tudi končna hitrost je pri prvem višja (221:205 km/h), a je sami, razumljivo, nismo skušali doseči. Smo se pa vseeno z obema avtomobiloma večkrat peljali kar precej hitro, zato mirno lahko zatrdimo, da se pri pospeševanjih in prehitevanju pri hitrostih okoli 150 kilometrov na uro oba odzoveta zelo dobro in da pri šibkejšem mondeu dodatne moči nismo pogrešali. Kot je ne bi niti pri superbu, če bi vozili enako močnega kot mondea, v kar smo se ne nazadnje prepričali pred časom, ko smo imeli na testu limuzinsko verzijo s prav 140 konji moči.

Kljub močnejšemu motorju in samodejnemu menjalniku je bila razlika pri porabi obeh avtomobilov majhna, saj nam je superb v primerjavi z mondeom na stotih kilometrih vožnje porabil le dva decilitra dizelskega goriva več (6,7:6,5 litra). Omenjeni močnejši motor, samodejni menjalnik in precej boljša opremljenost pa so se seveda bolj poznali nekje drugje – pri ceni. Škoda superb combi z močnejšim 2-litrskim dizelskim motorjem, menjalnikom DSG in opremo elegance namreč stane 31.815 evrov, karavanski ford mondeo s šibkejšim motorjem, samodejnim menjalnikom in skromnejšo opremo trend pa 27.790 evrov. A vse skupaj seveda potrebuje še pojasnilo, ki ga, skupaj z zaključno oceno, ponujamo v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si