Jules Verne je znan po svojih pustolovskih romanih. Takšen je tudi Potovanje okoli sveta v 80 dneh. Urejen angleški gospod, ki slovi po točnosti in predvidljivosti, s svojimi prijatelji iz kluba sklene stavo, da lahko prepotuje svet v 80 dneh. Zgodba, polna zapletov, ima srečen konec, nanjo pa smo se spomnili z razlogom. Ne, nismo imeli namena potovati okoli sveta, toda naloga, ki smo si jo zadali, je bila prav tako zahtevna: s testnim avtomobilom smo morali v treh mesecih druženja prevoziti približno 10.000 kilometrov. Torej bi se naš roman lahko glasih tudi Potovanje okoli četrtine sveta v 90 dneh. Bilo je zanimivo...

Naš testni prijatelj je bil honda jazz, manjši enoprostorec, katerega genski zapis veleva, da mu dolge relacijske vožnje niso najbolj blizu. Tudi zato smo se odločili, da bomo dnevno naredili po 100 kilometrov, kar je več od slovenskega povprečja, z namenom, da dokažemo, da ne gre zgolj za mestnega uporabneža, temveč se dobro znajde tudi na daljših progah. Prav tako pa smo želeli izvedeti, ali se mu nadpovprečna uporaba hitro pozna na zdravju in je posledično potreben obisk zdravnika (beri: mehanika).

»Ni nam vseeno,« pravijo številni, ki se pred nakupom štirikolesnika pozanimajo, kako varen je dejansko. Če je nekoč veljalo, da je varnost za volanom v neposredni povezavi z velikostjo vozila in odštetimi evri, danes ni več tako. In priznamo, da nas je od presenečenja kar vrglo na zadnjo plat, ko smo ob spoznavanju s Hondinim malčkom ugotovili, da »ima vse, kar imajo veliki«: zračne blazine in zavese, ABS, EBD in ESP, za nameček pa še maksimalnih pet zvezdic s testnih trčenj Euro NCAP. Torej varnost z veliko začetnico. Jazz je pravzaprav celo tako varen, da pri njegovi uporabi ne potrebujemo kondoma...

Prepričani smo, da lastniku ali lastnici ne bo padlo na pamet, da bi seksal(a) v jazzu. Pa čeprav postelja, ki nastane, ko enostavno, zgolj z enim potegom na vsaki strani, podremo zadnjo klop, omogoča tudi seks. Dolžina ravnega dna je namreč 1,6 metra, namesto postelje pa v prtljažnik zlahka zložite dve gorski kolesi in dve potovalki. In presenečeno ugotovite, da je prtljažnik šele napol poln ali napol prazen, kakor vam je bližje.

Sicer je recept jazza preverjen: privlačna zunanjost, ob kateri se celo moškim šibijo noge, prostornost in hkrati okretnost, da ni zadrege pri manevriranju v mestu, bogata serijska oprema (elegance je najvišja stopnja), da se kupec počuti kot kralj ali kraljica za volanom, za piko na i pa še ugodna cena. No, vsaj na drugi pogled. Skorajda 16 evrskih tisočakov na prvega se namreč zdi veliko, še posebno merjeno v evrih na centimeter dolžine, pri kateri meter pokaže številko 390. Zato nasprotujoča si čustva za ali proti sprva ne čudijo. Toda akcijski popust 2450 evrov stvari močno spremeni, zagotavljamo pa vam, da ga boste vzljubili.

Ko se namreč usedete za volanski obroč in seznanite z vsemi dobrotami (panoramska steklena streha počutje v notranjosti še izboljša), se boste z njim hitro začeli tikati. Prehod iz vikanja na tikanje pa nastane tudi, ko zaženemo motor. Priznamo, zaželeli bi si še močnejšega, toda naravnost zaljubili smo se v njegovo mazohistično plat. 1,4-litrski bencinski štirivaljnik se je z navdušenjem odzval, ko smo pritisnili stopalko za plin in nam s padanjem (visokih) hitrostnih mej poslal jasno sporočilo, da konjički (natanko 99 jih je) rezgetajo od navdušenja, ko jih spustimo na prostost. Toda tudi mazohizem ima svojo mejo in pri testnem motorju je bilo sporočilo jasno in glasno. Dobesedno. Pri visokih hitrostih in posledično vrtljajih (žal je prestav le pet) namreč tuli od bolečine in ker je pogovarjanje s sopotnikom ali poslušanje radia oteženo (šesta stopnja bi stopnjo hrupa znižala), vozniku ne preostane drugega, kot da zmanjša hitrost. Kar pa v času strogih slovenskih kazni za prekoračitve dovoljene hitrosti sploh ni tako slabo. Kot je hvalevredno, da porabi toliko goriva (v povprečju 6,4 litra – v treh mesecih smo pokurili 576 litrov in zapravili 830 evrov), da ne nažre dodatno družinskega proračuna.

P. S.: Tudi naš roman z jazzom v naslovni vlogi je imel srečen konec, a (žal) ni bil pustolovski. Japonec nas namreč niti enkrat ni pustil na cedilu...

Več fotografij na www.dnevnik.si