Ko je lani Amanda Palmer za produkcijo plošče Theater is evil zbrala več kot milijon dolarjev na Kickstarterju, je razglasila tak način poslovanja za prihodnost glasbe. Množicanje je postalo odlična podlaga za samoorganiziranje, (samo)financiranje in distanciranje od spreg glasbene industrije. Je odgovor na njeno krizo. Gre za procese preoblikovanja načinov financiranja, ki se kot alternativa zoperstavlja korporativnemu in neoliberalnemu sistemu oziroma propadanju socialne države. Proizvod ustvarjalnih industrij, socialnega podjetništva in spleta ponuja številne možnosti in nove oblike ekonomije. Srž ideje naj ne bi bilo več to, kaj počneš, ampak zakaj to počneš. S popularizacijo množicanja, ki se je v zadnjem letu sprevrglo v pravo manijo, so se v ribniku znašle že velike ribe. Pionirski časi so mimo in množicanje postaja eden od načinov preživetja na surovem trgu.
Kdor se spusti v takšno akcijo, mora vnaprej izdelati podroben načrt za kampanjo, s katero bo vzpostavil stik z javnostjo, nagovoril in pridobil zaupanje skupnosti. Pripraviti mora dovolj radodarne in vabljive pakete zaupanja v zahvalo za donacije. Precejšnjo svetovno pozornost so v zadnjem letu privlekli naši mladi podjetniki in izumitelji s svojimi pogruntavščinami. Povsem druga zgodba pa je pri glasbi, kjer veljajo drugačne zakonitosti daj-dam.
Eno redkih glasbenih akcij množicanja pri nas je pred kratkim izpeljal Grejpfrut pod naslovom Brcendnarter. Do zastavljenih 1500 evrov jim je sicer zmanjkalo dobrih dvesto, a z objavo plošče Večer opeharjenih so se grejpfrutovci zahvalili za podporo, izpolnili načrt in nikomur ostali dolžni. A primer odzivnosti pod pričakovanji ni le simptom nerazširjenosti, nepoznanosti in neuveljavljenosti tovrstnega načina financiranja pri nas, ampak prej posledica ujetosti naše glasbe v tesen lokalni prostor. Zgoraj navedeni primeri podučijo, da je za uspešnost akcije ključno animiranje širše mednarodne javnosti. V dvomilijonski kletki se podpora ustvarjalnosti kaže že s tem, da se sploh hodi na koncerte domačih izvajalcev, plača vstopnice in kupuje njihove plošče. Pred množicanjem bi tako morali naši izvajalci narediti veliko več za širjenje občinstva doma in predvsem po svetu.