Ponedeljek, 16. december:Poslanstvo

Intervjujev sem se domislila pred dobrima dvema letoma, zdaj tečejo tretjo sezono. Namen je bil poiskati ugledne osebnosti, pokončne, strokovne, ki znajo in ki si upajo. Takrat so bili mediji polni negativnih zgodb in ničesar takega nisem videla, da bi lahko kaj premaknili. Zdaj, ko smo gostili že več kot 70 gostov, je občutek dober. V širši družbi se je ustvaril premik, tudi mediji so ugotovili, da samo slaba novica ni nujno pogoj za boljšo prodajo. Pojavlja se veliko dobrih zgodb in prav je tako.

Mislim, da ne moreta biti samo podjetništvo in uspeh tisto, kar je cilj podjetnika. Izkušnje in ta hoja po poti ti prineseta tudi potrebo, da narediš nekaj več.

Tudi na Hrvaškem imamo portal Tax-Fin-Lex z vso veljavno hrvaško zakonodajo. Hrvaška je zanimiv trg, trenutno v veliki krizi in s prevelikim številom brezposelnih, a po drugi strani z izjemnim potencialom. Upam, da bo znala politika spodbuditi gospodarsko rast in dati zagon podjetjem, trenutno je stanje duha precej apatično.

Torek, 17. december:Podjetništvo kot nekaj samoumevnega

Nikakor ne morem razumeti, da je podjetništvo za neko državo lahko tako trd oreh, kot je to za Slovenijo. Najprej gre seveda za tradicijo, ki je še ni. A da bo ta sploh lahko nastala, je treba ustvarjati primerno okolje, kulturo, pospeševati vse aktivnosti, ki pri vsakem posamezniku vzpodbujajo željo po uspehu, kreativnosti in poštenem zaslužku in dobičku. Preveč je še tega socialističnega razmišljanja in sama ne bi dovolila nikomur, da gre v javni sektor v svojo prvo službo, ampak si mora za najmanj dve leti najprej najti zaposlitev v podjetju. Šele, ko razumeš, kaj pomeni zaslužiti 1 evro, lahko razumeš tudi vse drugo.

In podjetništvo bi moralo biti nekaj vsakdanjega. A tveganje, na žalost, v slovenskem karakterju ni pretirano prisotno. Potem pa je tukaj še sramota, če ti slučajno ne uspe. Šele čisto na koncu je denar, ki ga moraš vložiti. In kako rešiti to tipično slovensko zagato? Edino s sistematičnim pristopom. Veljalo bi se obrniti na avstrijske izkušnje in jih prenesti sem. Kmečki turizem, samooskrbovane kmetije, enostavnost kreditov in še in še.

Sreda, 18. december:Davki in finance za telebane

Zanima me podjetništvo na ravni države. Zadeva je v bistvu preprosta. Tudi država ima svoje prihodke (davke) in svoje odhodke oziroma stroške. In seveda morajo biti uravnoteženi, če niso, vzamemo kredit. Kot doma ali v podjetju. Najbolj zanimivi so prihodki, torej davki. Vprašanje je, kako jih zaslužiti. Seveda ima država to možnost, da jih pobira od državljanov, podjetij, pretoka blaga in storitev in od nepremičnin. Davek na dodano vrednost je ključen in tudi predstavlja največji delež njenih prihodkov (več kot 30 odstotkov). Pobira ga iz ustvarjenega prometa, seveda samo tistega, kjer so izdani računi.

To, da bi morali že otroke učiti davkov in financ in podjetništva v šoli, mi je prišlo na misel, ko sem se pogovarjala z mlajšo hčerko. Spodbudila sem, da je prišel Ivan Simič na Gimnazijo Vič predavat o davkih. Karin, ki je v tretjem letniku, predavanja ni poslušala, saj je bilo samo za četrte letnike, a je doma povedala, da je profesorica angleščine na svoji uri razložila, kako pridemo do cene avtomobila. Super. Zdaj bomo organizirali še predavanje o financah. Pa še o podjetništvu. Ravno včeraj sem o tem govorila z direktorjem Tehnološkega parka.

Zelo lepo je, da ima ta gimnazija, pa seveda tudi druge, vrsto mednarodnih nagrad dijakov v fiziki, biologiji, kemiji, matematiki in še čem. Ampak vse te bodoče strokovnjake je treba pripraviti na podjetništvo. Sami morajo zaslužiti svoj denar. Inštitutov in udobja v njih je dovolj, njihovo znanje potrebuje zgolj odlično delujoče gospodarstvo.

Četrtek, 19. december:Akcija vsak dan s pravimi ljudmi

Težak dan, nekako povezan celo z vremenom, ki name običajno ne vpliva, a tokrat z znižanjem zračnega pritiska in prihajajočim dežjem po izjemno dolgem obdobju hladnega, a sončnega vremena pušča svoj pečat. Ali pa je počasi dovolj za letos in prihajajo zasluženi dopust in prazniki.

Ključno orodje za obvladovanje kupcev je danes CRM (Customer Relationship Management), brez katerega ne bi mogli delati prav ničesar. Tu so baze podatkov naročnikov in potencialnih kupcev, celotna zgodovina dogodkov s posamezno stranko, iz njega lahko dobimo sezname po določenih kriterijih in tako dalje. Ugotovili smo, da bomo morali določene funkcionalnosti še izboljšati, spremenjene razmere na trgu to zahtevajo. Prodaja in tudi marketing kot njena, lahko bi rekli, podporna funkcija sta ključna in kdor bo v teh časih povečeval prodajo, bo preživel.

V tem letu smo uvedli vrsto novih prijemov, sistemov plačil in naročil ter seveda tudi nagrajevanja. Težko verjamem, kako intenzivno leto je bilo leto 2013, saj smo današnji način delovanja ob koncu leta popolnoma spremenili v primerjavi z začetkom. Enostavno se je treba vsak dan prilagajati trgu in imeti pravi občutek za prave ukrepe. Zadovoljna sem tudi z bilanco, beležimo pozitivno rast na vseh področjih, ves vloženi trud se je obrestoval. Danes smo se poslovili od naše študentke, ki odhaja na izmenjavo v Turčijo. Rada delam z mladimi, tudi ona je bila odlična, vedoželjna, ambiciozna in odgovorna in verjamem, da bo zelo uspešna, kjerkoli se bo znašla.

Celotna naša ekipa v družbi Tax-Fin-Lex je taka, njena povprečna starost je 37 let, povprečna izobrazba skoraj univerzitetna. Sama dajem prednost bistrosti, znanju, poštenosti in ambicioznosti. Sploh so ljudje najpomembnejši. Povsod in na vseh področjih.

Petek, 20. december:Kreativnost

Idej in kreativnosti je v našem podjetju veliko. Sama dejavnost – portal z vsebinami – vse to že samo po sebi spodbuja kreativnost. Kako bomo kar najbolj zadovoljili potrebe in pričakovanja uporabnikov, da bodo lahko na čim bolj enostaven način dostopali do vsebin, našli informacijo, ki jih zanima, shranili ali poslali najdene vsebine tja, kjer jih potrebujejo, so izzivi, s katerimi se srečujemo vsak dan. Platformske rešitve gredo naprej, prihajajo mlajši uporabniki, ki so drugačni od obstoječih.

Zadnjič sem brala zanimiv članek o tem, da je sedaj baby boom generacija po večini že upokojena, generacija X je tista, ki vlada, generacija Y počasi prihaja na vodilna mesta. Obnašanje posameznih segmentov naštetih pa je tisto, kar diktira razvojne značilnosti storitev. Če vemo, kako deluje generacija Y, da večino naročil opravi prek interneta, da je članica družabnih omrežij in forumov, potem vemo, kaj in kako je treba delati in čemu namenjati pozornost.

Sobota, 21. december:Vzponi in padci

Še v pižami izpred hiše na stopnicah poberem oba sobotna časopisa, sledijo zajtrk, kava, branje, klepetanje. Čisti užitek. Potem smučanje in Tina Maze. Poskušam si predstavljati, kako ji je. Zagotovo težko, a vem, da jo bo vse to, kar se ji v začetku te sezone zgodilo, zagotovo samo še spodbudilo in se bo znala spet vrniti na vrh, kamor je že dokazala, da sodi.

Podobno je v podjetništvu, kjer ni samo pomembno, da prideš do vrha, pomembno je, da se tam na pravi način obdržiš. Tudi če padeš, tudi če ti ne uspe, ni nič hudega, pomembno je, da se trudiš, da se spet postaviš na noge in uspeš. To so odlike, ki uspešne ločijo od neuspešnih. Sama imam podobno izkušnjo in iz nje sem se veliko naučila.

Današnji mladi so drugačni in ne pomišljajo, če beseda nanese na možnost, da bi vsaj za krajši čas odšli v tujino. To je odlično, ta odprtost in fleksibilnost. Tudi uspešna podjetja razmišljajo tako. Slovenski trg je tako majhen, da je nujno treba izvažati ali pa imeti podjetja v tujini. Verjamem, da bodo vsi ti mladi, podprti z izkušnjami v tujini, toliko lažje tudi v podjetništvu naredili take korake.

Vstop našega podjetja na tuji trg je bil v začetku ravno tako negotov, treba je bilo rešiti vrsto neznank in zapletov, a stvari počasi stečejo, če imaš pred seboj jasen cilj. In ravno to je tisto, kar je ključno.

Nedelja, 22. december:Zdrav duh v zdravem telesu

Tek je zame popoln odklop, skorajda meditacija. Takrat se mi porajajo najboljše ideje in naslednji dan v podjetju je zagotovo drugačen. Pa ne samo zaradi idej, pač pa tudi zaradi energije, ki se nekako naseli v duha in telo. Kljub veselju do teka sem danes izbrala Šmarno goro. Teh mojih 28 minut iz Šmartnega pod Šmarno goro do vrha je adrenalin druge vrste. Užitek, ko si na vrhu, je nepopisen. Prenese veličastnost, moč, občutek zmagoslavja in precej širši pogled. Nekako tako je tudi v podjetju.

In ne samo šport, tudi hrana in odnosi so tisto, s čimer bi se morali na širšem nivoju sistematično ukvarjati. Vse to je osnova za dobro družbo in zvedave ljudi, ki bodo imeli cilj in se zavedali, da morajo poskrbeti sami zase. Vse to so osnove za podjetništvo.