Nekoč so bili avtomobili Kie in Hyundaia povsem neprepoznavni, slabe kakovosti izdelave, ob vožnji pa niso ponujali prav nobenega užitka. Razen morda, če je bilo za vaša ušesa blagodejno glasno poslušanje prometa, ker je imel avtomobil slabo zvočno izolacijo. Zdaj je drugače. Vozila Kie in Hyundaia so prepoznavna tako zaradi svojega modernega videza kot kakovosti izdelave. Da je tako, so poskrbeli na dva načina – v svoje vrste so zvabili Nemca Petra Schreyerja (Kia) in Thomasa Bürkla (Hyundai), priznana oblikovalca, s čimer so korejski avtomobili dobili novo, privlačno podobo, hkrati pa so veliko denarja vložili tudi v promocijo. Tržno nišo so našli v sponzoriranju največjih športnih dogodkov, kot so svetovno in evropsko prvenstvo v nogometu, teniški turnir za grand slam v Melbournu (Kia) ter svetovne košarkarske ter nogometne klube (Hyundai). Kia je tudi eden glavnih sponzorjev lige NBA, Hyundai pa najbolj gledane košarkarske oddaje Inside the NBA. S tem so dobili praktično vsakodnevno prepoznavnost v vseh svetovnih medijih.

Podobnost je pri obeh znamkah neizbežna, saj od leta 1998 spadata v isto skupino Hyundai Motor Company. Naša tokratna testna primerka sta imela številne enake lastnosti, toda s to razliko, da je imel hyundai malce močnejši motor. I30 coupe namreč pod pokrovom skriva 1,6 litrski bencinec, kia procee'd pa 1,4 lirskega – jasno, v obeh avtomobilih je možno dobiti obe različici. Razlike v prostornini motorja se poznajo tudi pri moči, saj ima i30 coupe 120 konjskih moči (88 kW), procee'd pa 100 konjskih moči (73 kW). V praksi bistvenih posebnosti ni, saj sta glede na svoje zmogljivosti oba zadovoljivo odzivna. Nad stabilnostjo na vozišču nismo imeli nobenih pripomb, malce bolj nam je sicer prijal večji navor pri močnejšem motorju i30. Dirkaških užitkov seveda ne ponujata, saj hyundai do stotih kilometrov na uro potrebuje 10,9 sekunde, kia pa 12,8. Temu primerna je tudi razlika pri končnih hitrostih, števec se v i30 coupe ustavi pri 192 kilometrih na uro, pri procee'du pa pri 182 kilometrih na uro.

V obeh primerih gre za avtomobila, ki se najbolje znajdeta pri vsakodnevnih opravkih, predvsem v primestnih okoljih. Prostora je dovolj tudi za največje voznike, ki si položaj za volanom hitro najdejo. Nadzorna plošča nam je bolj ustrezala v kii, saj je bolj pregledna ter enostavnejša, a tudi v hyundaiju ni nobenih problemov z razumevanjem. Odlagalnih prostorov je v obeh avtomobilih dovolj, tako da so očala ali robčki za brisanje nosu v teh mrzlih dneh takoj pri roki. Oba imata troje vrat, a dostop na zadnjo klop je zgledno urejen. Le prostora je zadaj dovolj zgolj za osnovnošolske otroke.

Bratranca po krvi imata tudi podoben skelet, kajti procee'd je dolg 4,31 metra, s čimer je za decimeter daljši od i30 coupe. Visoka sta enako (1,78 metra), širše boke pa ima i30 coupe, ki v širino meri 1,47 metra, kar je za štiri centimetre več kot procee'd. Pri prtljažnem prostoru malce več gostoljubja ponuja primerek kie, ki sprejme 380 litrov, a le za dva litra več kot i30 coupe (378). Razmerje se v korist hyundaia spremeni ob podrti zadnji klopi, ko i30 sprejme 1316 litrov, procee'd pa 1225 litrov. Za družino z enim otrokom povsem dovolj, dostop do zadnjega prostora pa je v obeh avtomobilih nemoteč.

Kdor kupi i30 coupe ali procee'da, je verjetno najbolj pozoren na porabo in ceno. Pri močnejšem hyundaiu je obljubljena poraba 5,9 litra, pri kii malce manj (5,6 litra). Dejanska razlika je bila v praksi podobna, a s slabšimi dosežki (7,6 : 7,2). Cenovni odmik je večji. Hyundai i30 coupe 1,6 CVVT namreč stane 17.580 evrov, kia procee'd 1,4 CVVT 15.500 evrov. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si