Podobno kot za živa bitja kisik so za avtomobile pomembna goriva, brez njih bi bile vse vrste prometa nemogoče. A če bi, teoretično, na svetu zmanjkalo ene vrste goriva, bi ga lahko nadomestilo drugo, pa tretje, saj je vrst različnih načinov pogona že kar precej. Skratka, svet bi se spremenil, a konec ga ne bi bilo. Kaj pa se zgodi, če goriva zmanjka posameznemu avtomobilu? No, tudi v tem primeru so posledice za svet precej manj tragične: avto se pač ustavi. Pa tudi to ni nujno – če vozite takšnega, kot smo ga pred kratkim na testu sami, se namreč lahko peljete naprej…

Kako? Enostavno. Ko nam je v fiatu punto LPG zmanjkalo, recimo temu, primarnega goriva, se pravi LPG oziroma utekočinjenega plina, je avto preklopil in za gorivo začel porabljati bencin. Da, tako enostavno je vse skupaj. Punto LPG je namreč eden tistih članov Fiatove družine, ki ga ponujajo z že tovarniško vgrajenim sistemom za pogon na plin. To pomeni, da je na mestu, na katerem je sicer rezervno kolo, 38-litrski rezervoar za utekočinjen zemeljski plin, ki ga polnimo povsem zraven odprtine za točenje bencina, to pa je moč storiti že na številnih črpalkah po vsej Sloveniji. Prednost te vrste goriva je predvsem v njegovi ceni, saj je liter plina skorajda polovico cenejši od litra bencina, pa tudi v manjših izpustih ogljikovega dioksida. Prednost tega punta pred običajnim bencinskim pa je še v tem, da ima ob dejstvu, da ima poleg omenjenega rezervoarja za plin povsem običajen rezervoar za bencin (45 litrov), skupno precej daljši doseg, praktično enak kot pri dizelski različici. Na testu nam je 1,4-litrski motor z 78 konji moči (57 kW) v kombinaciji s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, ko smo vozili na plin, slednjega porabil okrog devet litrov na 100 kilometrov, ko je uporabljal bencin, pa ga je pokuril 7,4 litra.

Sicer pa med samo vožnjo nismo zaznali, katero gorivo je porabljal motor; na to, da porablja plin, je opozarjal le indikator med merilniki. Pospeški (13,2 sekunde do 100 km/h) in končna hitrost (165 km/h) sta enaka kot pri bencincu, v praksi pa to pomeni, da je vožnja s tem avtomobilom umirjena in ne preveč dinamična. Predvsem se dobro znajde na mestnih in primestnih cestah, medtem ko mu na avtocesti dokaj hitro zmanjka sape. Enak kot pri običajnem je pri tem 4,06 metra dolgem avtomobilu tudi prtljažni prostor (275 litrov), oprema easy pa zajema vse nujno potrebno (ESP, EBD, radio s CD/MP3, klimatska naprava…). Tak punto LPG stane 14.130 evrov, trenutno pa nudijo 3100 evrov popusta, s čimer je to še bolj zanimiva alternativa, zagotovo vredna vsaj razmisleka.

Več fotografij in tehnični podatki na www.dnevnik.si