Šenčurska gazela Euro Plus, ki je vodilni razvijalec programske opreme NiceLabel v industriji za označevanje s črtno kodo ter Windows gonilnikov za termične tiskalnike, stopa v leto 2014 zelo odločno. Nedavni prevzem podjetja Niceware International, ki poslej deluje pod okriljem skupine NiceLabel International s sedežem v Šenčurju, jim namreč omogoča krepitev položaja blagovne znamke NiceLabel ter večanje tržnega deleža na ameriškem trgu, z globalno usklajenim nastopom, sodelovanjem in sinergijo vseh podjetij v skupini pa pričakujejo povečanje prodaje tudi na drugih tujih trgih ter še več strank v segmentu velikih strank. Zato je zelo verjetno, da ima katera od oblek, ki jih nosimo, etiketo o vzdrževanju natisnjeno z NiceLabelom, podobno pa velja za pohištvo in elektronske naprave.

Občutna rast na račun velikih

Euro Plus, sicer gorenjska gazela in srebrna gazela v letu 2005, je leto 2012 zaključila v primerjavi z letom prej s petodstotno rastjo oziroma 3,66 milijona evrov prihodkov ter 42 zaposlenimi, letos pa so še nekoliko presegli zastavljene cilje, saj imajo kar 17-odstotno rast v segmentu malih podjetij, medtem ko naj bi bila v segmentu velikih podjetij ta kar 48-odstotna. Glede na gospodarsko rast na njihovih ključnih trgih prihodnje leto prav tako načrtujejo občutno rast.

»Rast med drugim pripisujemo vse večjemu zavedanju podjetij, da jim uporaba profesionalnih rešitev za enostavno ročno oziroma avtomatizirano tiskanje etiket ob nižjih stroških prinaša višjo zanesljivost podatkov in večjo učinkovitost preskrbovalne verige. Poleg tega večina največjih proizvajalcev termičnih tiskalnikov na svetu ponuja gonilnike, ki so plod razvoja naših strokovnjakov. Načrtovana rast bo dosežena, pri večjih podjetjih celo presežena. Ocenjujemo, da naša skupina podjetij trenutno raste celo hitreje kot sama panoga. Med večjimi podjetji je mogoče zaznati trend v smeri konsolidacije in centralizacije poslovnih procesov, pri čemer jim naše rešitve nudijo dobre in tudi unikatne priložnosti. Rezultati to potrjujejo, zato v segmentu rešitev za večja podjetja, to so strežniške in spletne rešitve, v prihodnje pričakujemo še večjo rast,« napoveduje Matej Košmrlj, izvršni direktor Euro Plusa oziroma skupine NiceLabel International. Tako naj bi poslovno leto 2013 zaključili s 4,1 milijona evrov prihodkov.

Bližje kupcem

Prevzeti ameriški distributer Niceware International je s svojo partnersko mrežo pomembno prispeval k uveljavitvi blagovne znamke NiceLabel v Severni Ameriki. »Glavni cilj prevzema je bila vzpostavitev globalnega podjetja, ki bo lahko močneje nastopalo tako na ameriškem trgu, ki pomeni kar 40 odstotkov svetovnega trga, kot pri vseh večjih strankah, ki poslujejo globalno. Zato smo potrebovali lastno prodajno in podporno ekipo tudi v ZDA. Biti moramo bližje strankam. Z globalno usklajenim nastopom, sodelovanjem in sinergijo vseh podjetij v skupini pričakujemo povečanje prodaje tudi na drugih trgih,« je zelo jasen Košmrlj.

»Krovno podjetje v Sloveniji se še vedno imenuje Euro Plus, globalna predstavništva pa nosijo ime znamke NiceLabel. Ob upoštevanju globalne konsistentnosti in poenostavitve poslovanja z globalnimi kupci, ki nas že zdaj poznajo predvsem po izdelkih blagovne znamke NiceLabel, se v praksi zato predstavljamo kot NiceLabel. Hkrati se to ime kaže kot 'ustreznejše' za globalni nastop, saj Euro Plus asociira na Evropo,« pojasnjuje Košmrlj.

Na voljo v 27 jezikovnih različicah

Danes je NiceLabel eno vodilnih globalnih razvojnih podjetij na področju programske opreme za profesionalno oblikovanje in tiskanje etiket s črtno kodo in RFID. Njihov delež svetovnega trga, ki znaša 15 odstotkov, je stabilen. Programi NiceLabel so trenutno na voljo v 27 jezikovnih različicah. Kupilo jih je več kot 100.000 podjetij v več kot 90 državah sveta, dejanskih uporabnikov njihove tehnologije, vključno z uporabniki brezplačnih različic in gonilnikov za industrijske tiskalnike etiket, pa je več kot milijon. Od leta 2005, ko so bili prepoznani za srebrno gazelo leta, so naredili več pomembnih razvojnih korakov.

Produktno linijo NiceLabel so z delovanja na osebnih računalnikih razširili še na strežnike, splet oziroma v oblak, ki omogoča globalne rešitve, in na mobilne naprave. Vzpostavili so mrežo lastnih podjetij in predstavnikov po vsem svetu. Tako imajo predstavništva v Singapurju, na Kitajskem in v Nemčiji, od koder pokrivajo še angleški in francoski trg, ter v ZDA. »S tem smo ustvarili ugodnejše pogoje za prihodnje delovanje. Še večji napredek pri osvajanju globalnega tržnega deleža tako pričakujemo v naslednjih treh letih,« poudarja Košmrlj.

Ob upoštevanju najnovejših tehnoloških trendov bodo v sodelovanju s partnerji in uporabniki njihovih programov še naprej razvijali rešitve, ki uporabnikom njihovih programov prinašajo dodano vrednost in jim izboljšujejo konkurenčno prednost. Tako glavne smeri ostajajo rešitve za večja podjetja, torej strežniške, spletne in mobilne rešitve, vertikalne rešitve za posamezne panoge in rešitve izven strogega tiskanja etiket, pojasnjuje Matej Košmrlj.

Podjetje krepi partnersko mrežo prek novih poznanstev na globalnih dogodkih, na katerih se srečujejo predstavniki njihove panoge, predlagajo jim jih tudi proizvajalci strojne opreme z njihovimi programskimi rešitvami, vse pogosteje pa jih na podlagi referenc zainteresirani potencialni partnerji poiščejo sami.

Težav s pridobivanjem ustreznega kadra, ki skrbi za razvoj, nimajo, težje pa je pridobiti prodajni in marketinški kader, ki pozna sodobne pristope in ima izkušnje na mednarodnih trgih. Pogrešajo pa predvsem podjetništvu prijaznejše okolje. »V Sloveniji delodajalci za davke in prispevke plačujemo bistveno več kot v sosednjih državah in vsekakor bi si želeli enostavnejšega sistema nagrajevanja zaposlenih in bolj fleksibilnega zaposlovanja, kot ga pozna tujina. To bi nam omogočilo večjo konkurenčnost,« razmišlja Matej Košmrlj.