Novo odkriti planet, poimenovan HD 106906 b, je tako velik, da je vsak drug planet v Sončevem sistemu primerjavi z njim videti kot globus, pravijo znanstveniki. Okoli svoje matične zvezde pa kroži na razdalji, ki je kar 650-krat večja kot povprečna razdalja med Zemljo in Soncem.

Obstoj tako velikega in tako oddaljenega planeta, ki kroži okoli svoje zvezde, postavlja nova vprašanja o tem, kako ti planeti sploh nastajajo. »Ta sistem je zanimiv zlasti zaradi tega, ker nimamo nikakršnega modela katerega drugega planeta ali nastanka zvezde, ki bi popolnoma razložilo, kar vidimo tukaj,« je za portal Space razložila vodja raziskave Vanessa Bailey.

Najbolj sprejeta teorija o nastanku planetov sicer pravi, da so bili planeti, ki krožijo v bližini svojih matičnih zvezd, kot na primer Zemlja, sprva veliki kot asteroidi, potem pa so se večali s pomočjo plinov in prahu zvezde. A je ta postopek veliko prepočasen, da bi lahko razložil nastanek planetov, ki krožijo zelo daleč od svoje zvezde, pravijo znanstveniki.

Alternativna razlaga bi lahko bila, da lahko ogromni planeti nastanejo na podoben način kot majhni binarni sistemi zvezd. »Ta lahko nastane s trkom dveh sosednjih kep plina, ki povzročijo nastanek zvezde, te pa so tako blizu ene druge, da proizvedejo medsebojno gravitacijsko privlačnost, ki ju povezuje v orbiti,« je pojasnila Baileyjeva.

Planet HD 106906 b je star le 13 milijonov let, še vedno pa se sveti od ostanka vročine, ki je nastala ob njegovem nastanku, pravijo znanstveniki. Zemlja je na primer nastala pred 4,5 milijarde leti, kar pomeni, da je od tega planeta kar 350-krat starejša. »Vsak nov planet, ki ga odkrijemo, nam pomaga bolje razumeti, na kakšne načine nastajajo planeti,« je dodala raziskovalka Tiffany Meshkat. »Planeti kot je ta, nam pomagajo pri globljem razumevanju raznolikosti drugih planetarnih sistemov,« je zaključila.