Čeprav velja, da so avtomobili vedno boljši in se vedno manj kvarijo, je njihovo vzdrževanje prav tako ali pa še bolj pomembno kot nekoč, saj so naši štirikolesniki postali veliko bolj kompleksni, sestavljeni iz veliko več različnih sestavnih delov. Za vzdrževanje najbolje poskrbimo z rednimi servisi, saj bomo le tako lahko v najboljši možni meri zagotovili, da se bomo vozili varno in brez nepotrebnih neprijetnosti.

Odločitev, kam bo avto vozil na servis, je seveda v rokah vsakega posameznika. Izbira je na tem področju pestra, od razvejane mreže pooblaščenih servisov, ki jo ponuja praktično vsaka znamka na našem trgu, do številnih nepooblaščenih. Izbira pa prinese tudi pestro konkurenco, zato je jasno, da so cene servisov precej različne, tudi znotraj pooblaščenih servisov posameznih znamk. Kar pa niti ne čudi – če je praktično katera koli storitev v Ljubljani precej dražja kot na primer v Murski Soboti, je logično, da je tudi cena servisne ure v Ljubljani pač višja.

Cene določajo sami

Da ima neki servis lahko naziv pooblaščenega serviserja za katero koli znamko ali če želi tak status pridobiti, mora upoštevati določene standarde kakovosti, ki jih določena znamka predpisuje. Med najbolj razvejanimi mrežami pooblaščenih servisov pri nas pa seveda najdemo servise tistih znamk, ki prodajo največ avtomobilov. Ker je pri njih tudi konkurenca največja, je logično, da pri njih najdemo precej visoka odstopanja v cenah posameznih servisov. »Pooblaščeni serviser je samostojen poslovni subjekt. Glede nakupnih kanalov se lahko odloča samostojno, podrobnosti pa so navedene v servisni pogodbi in poslovnem načrtu,« pravi Jože Terglav, direktor Group Service pri Porsche Slovenija, in dodaja, da je redni servisni pregled po določenem številu prevoženih kilometrov glede cene originalnih delov in potrebnih delovnih ur načeloma enak na vseh pooblaščenih servisih. »Ker pa pooblaščeni servis oblikuje ceno delovne ure samostojno pa tudi cene originalnih delov so priporočljive, lahko seveda pride do razlike v ceni. Razlike so lahko občutne predvsem tam, kjer v posamezni servisni pregled vložijo veliko ur,« še pravi Terglav, ki kot glavne prednosti servisiranja na pooblaščenem servisu vidi dosledno spoštovanje in zagotavljanje tovarniških standardov, nenehno usposabljanje zaposlenih, dejstvo, da ima material garancijo, da je delo opravljeno kakovostno in da ponujajo brezplačno mobilno asistenco.

Položaj je podoben tudi pri Renaultu. Vodja prodaje Marjan Murn pojasnjuje, da proizvajalec določa in posreduje svojim pooblaščenim serviserjem priporočene cene nadomestnih delov. »Zahvaljujoč politiki paketnih cen, ki smo jo v naši mreži vpeljali že pred časom, velja, da razlike v cenah servisnih posegov med servisi niso velike. Do določenih razhajanj lahko pride zaradi morebitnih akcijskih ponudb ali lokalnih akcij posameznih servisov,« pojasnjuje Murn in med razlogi, ki govorijo v prid obiska pooblaščenega servisa, navaja visoko kakovost opravljenih storitev, stalno kontrolo in animacijo kakovosti izvedenih del s strani uvoznika, Renaultovo metodologijo in transparentnost (ocena stroškov je znana vnaprej, stranka pa si lahko sama izračuna strošek na spletni strani www.renault.si), posebej ugodne so cene nadomestnih delov Motrio za vozila, starejša od 5 let... »Navsezadnje prek internega sistema merjenja ugotavljamo, da je več kot 90 odstotkov strank zelo zadovoljnih in priporočajo pooblaščeno servisno mrežo Renault,« pravi Murn.

Stranke tudi iz tujine

Če se komu zdi, da je njegov najbližji pooblaščeni servis predrag ali pa z njim kako drugače ni zadovoljen, se večinoma ne more pritoževati, da si ne more izbrati drugega. Zato ne čudi, da se marsikje pohvalijo s tem, da k njim na servis vozijo avtomobile tudi iz povsem drugih koncev Slovenije, čeprav v isti sapi poudarjajo, da glavnino strank predstavljajo lastniki vozil iz bližnje okolice. »Nekaj malega strank pride k nam tudi iz tujine. Sicer pa se stranke v času popravila lahko sprehodijo po gozdu, Ljubljanskem barju ali se odpravijo v prestolnico; kdor se želi peljati z avtobusom, mu ponudimo kartico urbano, za druge imamo pripravljeno nadomestno vozilo. Nekateri ta čas izkoristijo za obisk sorodnikov,« pravi Grega Rozina iz Renaultovega pooblaščenega servisa Pleško Cars na Brezovici pri Ljubljani in dodaja, da precej stremijo k temu, da se pri njih stranke počutijo dobro in prijetno, zato imajo do njih osebni pristop: »Včasih namreč ni samo cena storitve tisti dejavnik, ki odločilno vpliva na izbiro serviserja.«

Podobno ugotavljajo tudi pri njihovih sosedih, Avtocentru Špan, pooblaščenem serviserju za Volkswagen, Škodo in Seat. »Vsako stranko obravnavamo osebno in želimo, da ima, ko odhaja od nas, dober občutek in da ve, da smo zanjo naredili nekaj več v primerjavi z drugimi servisi,« pravi vodja servisa Simon Jeraj in izpostavlja še eno prednost, ki jo imajo sami in poleg njih še nekateri večji takšni centri: »Pri nas imamo zelo široko ponudbo – vse za vaš avto. Od nakupa vozila, registracij, tehničnih pregledov, zavarovanja, servisa, vulkanizerstva do razgradnje vozila. Široka ponudba omogoča našim strankam, da stranka opravi vse na enem mestu.« Morda je ravno to razlog, da k njim prihajajo stranke iz vse Slovenije, pravi Jeraj, medtem ko na primer Miha Primožič, vodja poprodaje pri podjetju ASP z Jesenic, pooblaščenem serviserju Renaulta, Nissana in Dacie, pravi, da k njim večinoma hodijo stranke z njihovega območja.

Garancija tudi na nepooblaščenih servisih

Poleg pooblaščenih je pri nas tudi vrsta nepooblaščenih servisov. Pri obisku teh pa je treba biti še posebej pozoren. Zagotovilo, da ste obiskali primernega, je, če spada v mrežo nepooblaščenih servisov Euroservis. Ta pri nas združuje 36 servisov in spada v grupacijo GA (Groupauto Adria), ta pa je član Groupauto International, ki združuje takšne servise iz vse Evrope in Južne Amerike. »Prednosti naših servisov so hitrost, nižja cena in zanesljivost,« pravi vodja mreže Euroservis Aleksander Remec in dodaja, da gre za neodvisno mrežo, ki temelji na zakonodaji EU proti monopolni ureditvi – ta med drugim pravi, da se lahko vozilo znotraj garancijskega obdobja servisira tudi pri nepooblaščenem servisu in pri tem ohrani garancijo, če so izpolnjeni določeni pogoji. »Ti pogoji pa so, da se dela na podlagi predpisov proizvajalca vozila, kar pomeni, da so opravljeni vsi redni servisi znotraj njihovih normativov, da se vgrajujejo originalni ali originalom enakovredni rezervni deli, da serviser izda račun... Naši serviserji imajo tako številne certifikate proizvajalcev rezervnih delov, ki potrjujejo, da uporabljajo originalu enake rezervne dele,« pravi Remec. To pomeni, da je izdelek enak originalu, da ga je proizvedel isti proizvajalec, le napis na njem je drug, saj je na originalu zapisano ime proizvajalca avtomobilov, na delu, enakemu originalu, pa ime proizvajalca tega dela. »Razlika v ceni pa je lahko do 60 odstotkov. Če nimamo izdelka s certifikatom, pa smo dolžni uporabiti originalni rezervni del,« še pravi Remec in dodaja, da je glede ohranitve garancije izjema le, če je v pogodbi o garanciji, ki jo podpiše stranka ob nakupu vozila, naveden konkreten servis – v tem primeru mora lastnik avto voziti na ta servis.

Da servis postane član mreže Euroservis, mora izpolnjevati določene pogoje: imeti mora kader, ki se primerno šola in izobražuje, zaposlena najmanj dva mehanika in enega sprejemnika, imeti mora najmanj dve dvigali... Članstvo se potrjuje vsako leto, izpolnjevanje pogojev pa se preverja vseskozi. »Trenutno hodijo k nam večinoma stranke s štiri do sedem let starimi vozili. V prihodnjem letu želimo trg bolj obveščati in računamo, da bo k nam hodilo tudi več lastnikov novih vozil. Pa tudi starejših od sedem let – ravno tako kot s pooblaščenimi servisi se za delež pogače borimo tudi s serviserji, ki delajo doma na črno, brez računov...« zaključuje Remec.