Za to so zaslužni Španci, ki so se po sedmih letih odločili, da znova prenovijo svojega aduta v nižjem srednjem razredu. Ime so ohranili, a delo so opravili tako dobro (s poudarkom na zunanjem videzu), da ga odslej lahko pišejo z veliko začetnico. Leon, to je ime, ki si ga velja zapomniti! Dekleta bodo sicer dejala, da je pri njihovi izbiri najpomembnejše srce, a izkušeni dobro vedo, da so to navadne laži. Kaj srce, zunanji videz je tisti, ki privablja, tudi v avtomobilski industriji.

Toda leon, s katerim smo se spoznavali nedaleč od tovarne v Martorellu, kjer ga proizvajajo, je nekaj posebnega (tudi) zavoljo priponke ST ob njegovem imenu. Ta ne pomeni, da gre za leona starejšega, temveč označuje karavansko karoserijsko različico. Petvratna se je namreč v boj za kupce pogumno spustila že zgodaj spomladi. Z uspehom: 82.000 prodanih štirikolesnikov prevedeno pomeni odločen, kar 42-odstoten korak navzgor.

Seveda je pri karavanu bistvo vedno skrito v ritki. Seatova je privlačna, o tem ni dvoma, a nam so vseeno bolj ugajale tiste iz kultne reklame za kremo za sončenje, ki je nagovarjala s sloganom Vsaka ima svoj faktor. Uporabnost je pisana z veliko začetnico. Ne samo zato, ker prtljažnik pogoltne zajetnih 587 litrov, kar je največ med vsemi konkurenti zunaj koncerna – prekašata ga le golf variant s 605 in octavia combi s 610 litri. Prtljažno dno je dvojno, sovoznikov sedež pa je mogoče preklopiti in tako prevažati predmete v dolžini 2,67 metra.

Lep, uporaben, športen in udoben. Leon ST v sebi skriva vse našteto, le odločiti se je treba, ali je bolj športen ali udoben. Z dolžino 4,53 in medosno razdaljo 2,64 metra je namreč centimetrov dovolj, da tudi potnika na zadnji klopi ne bosta v zadregi, kam z glavo in nogama, lastnik avtomobila pa ima sam izbiro: uživati v mirni vožnji, ko večino dela namesto njega (žal proti doplačilu) opravita pametni tempomat, ki samodejno ohranja varnostno razdaljo, in 6-stopenjski samodejni menjalnik DSG – presežnikov zanj nam je zmanjkalo – ali pa preizkusiti, kaj vse jekleni konjiček zmore. In priznamo, zmore veliko, če se pod pokrovom skrivata 1,8-litrski bencinski TSI (132 kW/180 KM) ali 2-litrski dizelski TDI (135 kW/184 KM). Skupno je na izbiro deset agregatov (po pet bencinskih in dizelskih), vsi so časom primerno obarvani zeleno, izpusti ogljikovega dioksida pa so od 85 (varčni 1,6 TDI ecomotive s porabo le 3,2 litra) do 132 g/km.

Slovence za volanom bo mogoče videti februarja prihodnje leto, ceni za vstopna modela pa sta 14.790 (1,2 TSI 86 KM) in 17.990 evrov (1,6 TDI 90 KM).

P.S.: Leon, glavo pokonci. Kmalu boš največji car...

Več fotografij na www.dnevnik.si