Gre za prvo odločitev Toyote o delitvi ključne hibridne tehnologije s tujimi podjetji, hkrati pa za odmik od tradicionalnega japonskega oklevanja v zvezi s takšnimi posli, temelječega na strahu pred izgubo konkurenčnosti, je poročala francoska tiskovna agencija AFP.

Doslej je japonski avtomobilski velikan komponente, kot so baterije in motorji, proizvajal doma, kjer so stroški precej višji, in jih nato posredoval skupnim podjetjem v tujino. To se je izkazalo za neučinkovito, saj je zvišalo cene hibridnim vozilom, kot je prius, in oslabilo prodajo na Kitajskem.

Nov dogovor pa naj bi znižal stroške in pripeljal do proizvodnje hibridnih vozil, oblikovanih posebej za kitajske potrošnike, so pojasnili v Toyoti. Kot so dodali, se bo skupno podjetje zavzemalo, da bo do razvoja komercialnega avtomobila, ki bo imel pogon na gorivo in elektriko, prišlo v dveh letih.

Tovrstno sodelovanje s Kitajci naj bi sklenili tudi v japonski Hondi, nemškem Volkswagnu in ameriškem General Motorsu.

Problem onesnaževanja je na Kitajskem v zadnjem obdobju močno povečal povpraševanje po okolju prijaznih avtomobilih, kot so električna vozila in vozila na gorivne celice, oblasti pa so obljubile tudi strožje emisijske standarde. Prav na ta način naj bi Kitajska zajezila vse večji problem javnega zdravja.