Skozi leta in desetletja so se na podlagi tega ustvarili tudi stereotipi o avtomobilih, ki prihajajo iz posameznih držav. Ti so v zadnjih letih vse manj ali pa sploh niso več upravičeni, saj so se razlike zaradi različnih vzrokov skorajda povsem zabrisale. A nekateri so še kar prepričani, da še vedno veljajo, in na podlagi tega izberejo svojega jeklenega konjička. Saj so vsem znana mnenja, da so italijanski avtomobili lepi, a se kvarijo, da so nemški kakovostni, a hladni in brezčutni, da japonski zdržijo na stotine tisoč kilometrov, a so znotraj plastični, da so švedski najbolj varni, a škatlasti in da so francoski udobni, a premehki. Pa čeprav praktično nič od tega, kar ima negativen prizvok, danes ne drži več.

Niti to ne, da so francoski avtomobili premehki. Davno so namreč minili časi, ko so bili dejansko mehki kot maslo, od sedežev do podvozja. Danes so to trdi in trdni avtomobili, tako kot večina drugih, seveda pa zaradi tega nič manj udobni. Nazadnje smo se o tem prepričali med testiranjem dveh avtomobilov, ki spadata v, vsaj na evropskih tleh, verjetno najbolj množičen razred, ki so ga zaradi vloge v tem razredu poimenovali kar »golfov«. Peugeot 308 in renault megane sta tipična predstavnika tega razreda, ki se vsak na svoj način kosata z najboljšimi. In nista niti malo mehka. Še več, prej bi rekli, da sta malenkost pretrda, a tako je v zadnjem času kar z vsemi avtomobili, saj se zdi, da želijo razvojniki na tak način vdihniti še kanček več športnosti. Kar pa se na slabih slovenskih cestah ne izkaže za ravno dobrodošlo, saj smo, predvsem pri vožnji z meganom, čutili kar veliko tresenja.

Oba avtomobila bosta zadovoljila veliko različnih okusov. Primerna sta tako za posameznike kot pare in tudi družine, saj se hkrati zaradi svoje dolžine (4,25 metra pri peugeotu in 4,3 pri renaultu) dobro znajdeta v mestih, se s 116 konji (85 kilovati) v 1,6-litrskem dizelskem motorju pri tristoosmici in 110 KM (81 kW) v 1,5-litrskem dizelskem motorju pri meganu odlično odrežeta tudi na daljših vožnjah in razgibanih terenih, na katerih potrebujete malce več moči, hkrati pa ponudita dovolj prostora tako na zadnji klopi kot v prtljažniku, katerega prostornina je le za malenkost večja pri peugeotu (420:405 litrov). Omenjena konjenica pri obeh avtomobilih omogoča tudi precej dinamično vožnjo, saj sta avtomobila z njo precej odzivna, k takšnemu občutku pa precej pripomore skorajda takojšnji odmerek visokega navora (270 in 260 Nm). Kar malce presenečeni smo tako bili ob podatku, da megane za pospešek do stotice potrebuje 12,1 sekunde, medtem ko je 10,2 pri tristoosmici ustrezalo dejanskim občutkom. Enako pri obeh velja za končni hitrosti (196 kilometrov na uro pri peugeotu in 190 pri renaultu), medtem ko smo bili zelo zadovoljni tudi z varčnostjo obeh modernih dizelskih motorjev: Peugeotov e-HDi nam je porabil 5,8, Renaultov dCi energy pa 5,9 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Pri čemer bi se dalo z malce lažjo nogo in razumnejšim prestavljanjem 6-stopenjskih ročnih menjalnikov porabo spustiti še za nekaj decilitrov.

Oblikovno po zunanjosti nobeden od obeh francozov pretirano ne izstopa, njuna pojava jima zagotavlja, da bosta moderna še kar nekaj let, se pa peugeotu pozna, da je mlajši in je na ceste zapeljal šele pred kratkim. Drugačna je zgodba v notranjosti, v kateri voznika v meganu pričaka klasična armaturna plošča, urejena in s kakovostnimi materiali, medtem ko je tristoosmica kar precej modernejša, z nekaterimi dokaj revolucionarnimi prijemi, od majhnega volanskega obroča z merilniki, postavljenimi nad njim, do z gumbi skorajda povsem prečiščene centralne konzole z velikim zaslonom na dotik.

Odlično opremljena peugeot 308 z opremo allure in renault megane berline z opremo dynamique staneta 21.360 in 20.480 evrov, pri čemer za peugeota ponujajo popust v višini okrog 2000, za renaulta pa 3500 evrov. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si