No, če smo povsem natančni, avtomobila z natančno zapisanim imenom sploh ni. Če mu dodamo priponki tourneo ali transit, pa je takšnih avtomobilov več in se zdaj predstavljajo v obliki nove generacije, ki na marsikaterem področju postavlja nova merila v svojem segmentu. Ford tourneo connect je potniški dostavnik, ki je na voljo v krajši, 4,42 metra dolgi petsedežni različici, in kot daljši grand v 40 centimetrov (4,82 metra) daljši 7-sedežni verziji. Ford transit connect pa je čistokrvni dostavnik, ki se sicer »deli« še v nekaj izvedenk, a bo pri nas naprodaj le v krajši ali daljši povsem tovorni verziji, ki ima v prvi vrsti prostor za največ tri ljudi, za njo pa je 2,9 ali 3,6 kubičnega metra velik tovorni prostor.

Čeprav se je transit connect pred časom okitil s prestižnim nazivom »van of the year 2014«, smo sami na cestah v okolici bavarske metropole dodobra preizkusili predvsem širšemu krogu ljudi bolj zanimivega potniškega tournea connect, za katerega bi težko našli dovolj pohvalnih besed. V njem smo se namreč resnično počutili kot v »običajnem« enoprostorcu, k čemur so pripomogli predvsem trije sklopi našega spoznavanja z vozilom. Na začetku so nas tako navdušili prostornost potniške kabine in prtljažnika (od 1029 do 2410 litrov pri krajši in od 1287 do 2716 litrov pri daljši različici), odlična občutek in položaj za volanom ter videz in materiali na armaturni plošči. Ti so povsem na ravni tistih v, recimo temu, običajnih osebnih vozilih in če bi nas v avto posedli s povezanimi očmi ter nam nato prevezo odstranili, bi v najboljšem primeru potrebovali precej dolgo, da bi (če sploh) ugotovili, v kakšni vrsti avta sedimo. Ko smo obrnili ključ in se podali na vožnjo, smo bili v nadaljevanju pozitivno presenečeni nad občutkom med vožnjo, saj je to vozilo ob dobrem vzmetenju ter izredno odzivnem volanu prav zabavno voziti, ob tem pa je, ne glede na motor, presenetila tudi zvočna izoliranost potniške kabine, saj je bila vožnja tiha in gladka. Navsezadnje pa človek ne more ostati ravnodušen niti nad številom dodatnih funkcij, ki so bile še pred kratkim le v domeni dražjih limuzin – od popolne sinhronizacije s pametnim telefonom prek sistema SYNC do množice varnostnih pripomočkov vključno s sistemom preprečevanja naleta active city stop in še mnogo drugega.

Tourneu in transitu connect so namenjeni trije 1,6-litrski dizelski motorji z močjo 75, 95 ali 115 konjev (55, 70 ali 85 kilovatov) ter dva bencinska motorja (litrski ecoboost s 100 KM/74 kW in 1,6-litrski s 150 KM/110 kW), pri čemer so vsi na voljo v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, le močnejši bencinar s 6-stopenjskim samodejnim. Pri nas bodo naprodaj ob koncu prvega kvartala prihodnjega leta, cene pa so še neznanka.

Več fotografij na www.dnevnik.si