Zgodba med Lotusom in Kimijem Raikkoneneom bo očitno dobila precej neslaven konec. Po dveh letih uspešnega sodelovanja, ko je Finec pomagal ekipi, ona pa seveda njemu, so finančne težave pripeljale Finca do meje, ko enostavno noče več dirkati za črno-zlate. Zaostajanja s plačili naj bi sicer uredili na prejšnji dirki, a zdaj Raikkonen sezone ne bo končal v Lotusovemu dirkalniku. Pravzaprav v nobenem dirkalniku, saj naj bi se Finec raje odločil za operacijo hrbta. Po njegovem so bolečine vseeno prevelike in ga preveč ovirajo med vožnjo, da bi sezono odpeljal do konca, in bo tako povsem nared za naslednje leto, ko bo ponovno sedel v Ferrarijevem dirkalniku.

Očitno za vsem tem stoji ravno Ferrari. Rdečim namreč grozi, da jih bo Lotus prehitel na tretjem mestu v točkovanju konstruktorjev, in so malce »pritisnili« na Raikkonena, da se je odpovedal zadnjima dvema dirkama. »Seveda gre za Kimijevo zdravje, želim mu čimprejšnje in čim boljše okrevanje. Žal je ta odločitev prišla zelo nenadoma in ob precej neugodnem trenutku, saj se borimo za čim boljšo konstruktorsko uvrstitev. In ob dobrem dirkalniku se vedno v medijih pojavljamo le zaradi finančnih težav. Kot da smo edina ekipa s takšnimi problemi. A ne glede na to smo lahko na skupno prehojeno pot zelo ponosni,« je povedal Gerard Lopez, glavni mož večinskega lastnika ekipe Lotus Genii, ki je tako rekoč pred podpisom pogodbe o prodaji 35 odstotkov lastništva novemu solastniku Quantumu.

Dolgo časa je bil resen kandidat za prosto mesto v dirkalniku tudi Nico Hülkenberg (Sauber), kajti njemu je ekipa Sauber dolgovala honorar, zatorej bi lahko brez kazni vskočil namesto Raikkonena. A nenadoma se je od nekod našel denar za poplačilo dolgov do Nemca. Denar ni prišel iz Sauberjevega sedeža v Švici, ampak pa iz Maranella, kjer domuje Ferrari. S poplačilom dolgov torej tudi Hülkenberg ni mogel predčasno zapustiti ekipe in pomagati Lotusu, zato so se črno-zlati odločili za Heikkija Kovalainena, potem ko so neuspešno za dve dirki hoteli v svoje vrste ponovno vzeti Michaela Schumacherja.

Na drugi strani bo Brazilec Felipe Massa vendarle ostal v formuli 1. Čeprav je že nekaj časa znano, da se poslavlja od Ferrarija, bo Massa naslednje leto nastopal za ekipo Williams, kjer se je moral posloviti Pastor Maldonado, ostal pa bo Valtteri Bottas. »Williams me želi kot vodjo ekipe in veselim se sodelovanja na dolgi rok,« je povedal Felipe Massa, kar namiguje na to, da naj bi za to ekipo nastopal vsaj dve sezoni. Kako je zdaj s sponzorstvom, ki ga je s seboj pripeljal Maldonado, pri Williamsu za zdaj še ne govorijo veliko, a dejstvo je, da bo moral tudi Massa v ekipo pripeljati določen denar. Williams je trenutno ekipa, ki se krčevito bori za obstanek v formuli 1.

Pred vrati McLarna je pristal Sergio Perez. Mehičan se je pri srebrnih znašel v eni njihovih najslabših sezon, saj tudi veliko bolj izkušeni Jenson Button letos ni predstavljal nobene večje grožnje za vodilne v skupnem seštevku. »Nobena skrivnost ni, da smo bili letos počasni, a Sergio nas je malce razočaral. Imel je nekaj odličnih dirk, a potem tudi nekaj takih, ko ga skoraj nismo prepoznali. Pričakovali smo več od njega,« je povedal vodja ekipe Martin Whitmarsh. Zato je vedno bolj verjetno, da naj bi v svoje vrste vzeli mladega Danca Kevina Magnussena, sina nekdanjega dirkača formule 1 Jana Magnussena, ki je dirkal med letoma 1995 in 1998. Pogodb še niso podpisovali, a Magnussen naj bi bil eden najbolj verjetnih kandidatov za Perezov kokpit. A glede na neuspeh nekoč tako zmagovite ekipe, ki letos slavi 50 let dirk v formuli 1, je verjetno na tnalu tudi Whitmarshova glava.

»Težko se je dokazati v tako slabem dirkalniku, kot sem ga imel letos. Sporočilo, da ne bodo podaljšali pogodbe, je prišlo v najbolj neprimernem trenutku, predvsem pa prepozno, zato bom težko našel novega delodajalca v formuli 1,« je razočarano ugotovil Sergio Perez.

Še ena glavna tema je zaokrožila priprave na naslednjo dirko: sezona 2014 in videz dirkalnikov. Zaradi novih pravil o nižje spuščenem nosu dirkalnika vodje in konstruktorji opozarjajo, da bi lahko bili naslednje leto dirkalniki »grdi kot že dolgo ne«. Konstruktorji se seveda ne ozirajo veliko na estetiko, ampak skušajo znotraj pravil narediti največ, kar je mogoče, v korist zmogljivosti in lastnosti dirkalnikov. Največja težava naj bi bil nekakšen dodaten »kljun« na sprednjem delu, ki izpolnjuje vse zahteve v pravilniku, zaradi tega pa se bo, tako poznavalci, ljubiteljem formule 1 obračal želodec. Kaj bodo dejansko ekipe postavile na kolesa, bo tako ali tako znano že čez kakšen mesec ali dva.