Da velikost ni najpomembnejša – o perečem vprašanju marsikaterega moškega, ali je velikost njegovega »orodja« zadovoljiva, tokrat ne bomo razpravljali – se vse bolj zavedamo tudi sami. Natančneje zadnja dva meseca, ko se spoznavamo s Hondinim štirikolesnikom jazzom. Njegovi razvojniki so namreč tipični privrženci ideje, da dolžinski centimetri ne štejejo največ. Tudi zato jih šteje vsega 390. Kljub temu pa je malček eden bolj uporabnih avtomobilov, kar smo jih vozili – seveda ob pogoju, da sta v avtu praviloma največ dva.

To seveda ne pomeni, da zadaj sploh nima klopi. Nasprotno, ima jo, ponuja pa dovolj centimetrov za kolena in glavo dveh (odraslih) potnikov. Toda v tem primeru ostane za kramo na razpolago le osnovni prtljažnik z dvojnim dnom, od katerega pa 399 litrom navkljub ne pričakujte čudežev. Ko pa sta v avtu le dva… Olala, to pa je druga zgodba. In to, kar boste sedaj brali, ni nikakršna pravljica.

Enostavno, zgolj z enim potegom na vsaki strani, podremo zadnjo klop, da nastane popolnoma ravno dno, katerega dolžina je približno 1,6 metra. Naš cilj je zložiti dve gorski kolesi in dva letalska kovčka. Zadnja vrata se dvignejo visoko, v kombinaciji z nizkim spodnjim robom vozila pri nakladanju koles ni težav. Ko najdemo prostor še za dva kovčka, pa začudeno ugotovimo: dejansko bi lahko v jazza zložili dvakrat več. Takoj se spomnimo besed Dušana iz Ljubljane, lastnika jazza, ki nam je pred mesecem zaupal, koliko stvari mu je uspelo zložiti v avto, da so še sosedi čudno gledali.

V trenutku, ko smo v roke dobili ključe avta (v različici 1,4 elegance za 15.750 evrov, trenutno ponujajo 2450 evrov popusta), smo si zadali nalogo, da z njim dnevno prevozimo v povprečju po 100 kilometrov in dokažemo, da ne gre zgolj za mestnega uporabneža, temveč se dobro znajde tudi na daljših progah. Testno povprečje porabe tudi ob koncu osmega tedna ostaja enako prvemu, in sicer 6,4 litra. Ker se jazzu po žilah pretaka zelena kri (beri: bencin), 1,4-litrski agregat pa premore 99 konjev, smo s porabo zadovoljni. Le ob vnetem nabiranju kilometrov bi si želeli, da bi posoda za gorivo premogla več kot 42 litrov. Pa še šesta prestava ročnega menjalnika je na seznamu želja, saj je motor pri vožnji z najvišjo z zakonom dovoljeno hitrostjo zelo glasen.

V prvem zapisu smo ugotovili, da se v njem zelo dobro znajdemo starejši, tokrat smo podobno potrdili tudi za nekaj mlajše, sploh tiste, ki radi s športom kurijo kalorije. Ali smo med potencialnimi kupci še koga izpustili, pa bo govora čez en mesec, ko vam bomo zaupali tudi, ali nas je jazz kdaj pustil na cedilu. Naj vam prišepnemo: trenutno je vse, kar zahteva, točenje goriva. Pa še enkrat smo ga oprali, da je znova svetleč in prijetnega vonja!