Kot je prejšnji teden (in že nekajkrat prej) pojasnil direktor direkcije Gregor Ficko, direkcija ne more jamčiti gradnje, če pogodba z izvajalcem ne bo podpisana do konca leta. Ob tem pa je izrazil prepričanje, da se boji, da bo do pritožbe skoraj gotovo prišlo.

40 let začasno po Spodnjem trgu

Prav zaradi te bojazni pa so se zdaj tudi javno odzvali številni Škofjeločani, ki že desetletja trpijo nemogoč promet skozi staro mestno jedro. Dejstvo je, da so ob tisočletnici mesta pred 40 leti temeljito obnovili srednjeveški del mesta, ga zaprli za promet, ki so ga začasno preusmerili na Spodnji trg. »Prebivalci Spodnjega trga v Škofji Loki smo že 40 let ujetniki neuresničenih obljub. Predvideno je bilo, da bo promet po obvoznici mimo Škofje Loke stekel v avgustu 2013. Kvaliteta življenja se iz leta v leto slabša. Promet ogroža naše zdravje, povzroča škodo na naših hišah, ki jih zaradi prometnega režima ne moremo sanirati. Spreminja se genetska zasnova mesta. Prostor ne živi več obrtno, poslovno, socialno, družabno, kulturno, turistično. Obvoznica nam lahko vrne primerno okolje za življenje in delo,« je dejala Ines Košenina iz Spodnjega trga, ki je lani začela akcijo šivanja posebnih zastav, ki vse mimovozeče opozarjajo na nevzdržne razmere v Škofji Loki. Posebno pismo »s podporo podobno mislečim« je poslala vsem odgovornim in opozorila, da »zastave niso samo naš krik, so krik vseh tistih, ki se vozijo skozi vrzeli starega mestnega jedra«.

Gasilci premikajo vozila

Zelo ogorčeno so se na zadnja dogajanja odzvali škofjeloški gasilci. Ti imajo namreč gasilski dom v eni od stranskih ulic ob Spodnjem trgu. Kadar je gneča na njem popolna in neznosna, številni iščejo »bližnjice« mimo gasilskega doma, kar v končni fazi pripelje do popolnoma zabasanih vseh cest v okolici. »Nikakor se ne moremo sprijazniti, da bi na obvoznico čakali še deset let. Vozniki urgentnih vozil žal poznamo številne zgodbe, kako smo sami prestavljali vozila bolj ali manj zbeganih voznikov iz cestnih ožin. Taki primeri bi izpadli kot smešnice, primerne za kakšno skrito kamero, če nas na drugi strani ne bi nekdo nujno potreboval. Le ti vedo, koliko je vreden čas prihoda urgentnih služb in kako dolga je vsaka minuta. Ekipe, ki hitimo na pomoč nekomu v stiski, pa se tako med vožnjo ukvarjamo s problemi na cesti, namesto da bi se s pripravo na reševanje. Opozarjamo na neprecenljivo vrednost človeškega življenja in višino materialne škode zaradi pozne intervencije,« je razložil poveljnik loških gasilcev Andrej Štremfelj. Javno in na glas poziva vse vpletene k razumu: »Predvsem apel velja za neizbrana gradbena podjetja, naj ne vlagajo pritožb na izbranega izvajalca in tako pripomorejo k večji varnosti ljudi v Poljanski dolini.«

Za 15 polnih delovnih dob zamud v enem letu

Občinski svetnik Tomaž Paulus je svoje pismo naslovil na vse od predsednika države do gradbenikov. Opozoril je na zanimiv izračun, da se zaradi nezgrajene obvoznice na leto izgubi toliko časa, kot bi ga opravilo 15 zaposlenih v 40 letih dela! »Smo v položaju, kjer koriščenje instituta pravnega varstva ogroža javni interes. Tudi sam se zavzemam za demokratično družbo in delovanje v javnem interesu. Imam pa občutek, da naša zakonodaja dopušča preveč. Ko grem na primer v trgovino in kupim štruco kruha, se mi še nikoli ni zgodilo, da bi me prodajalka iz sosednje trgovine ustavila in rekla, da naj kruh nesem nazaj in naj ga potem kupim pri njej, ker ima cenejšega, a ne ravno boljšega,« je bil slikovit Paulus.

Ob tem naj dodamo, da se je v zvezi z gradnjo loške obvoznice javno oglasil tudi minister za infrastrukturo Samo Omerzel, ki je četrto ponovitev razpisa označil za katastrofo. »Vsi odgovorni morajo prevzeti odgovornost,« je opozoril in dodal, da gre v tem primeru tako za ponudnike kot za tiste, ki pišejo razpise.