In kaj počne Slovenec v Dalmaciji? Seveda, na počitnicah je, kaj bi drugega. Takrat mu fiat 500L še posebno koristi, predvsem njegova prostornost v prtljažniku. Čeprav avtomobil s 4,1 metra dolžinske mere nikakor ne spada med velikane, mu notranja postavitev omogoča, da skozi zadnja vrata pospravite do 400 litrov prtljage. V pomoč je tudi prilagojeno dvojno dno prtljažnika, s čimer lahko zadnji prostor organizirate na treh ravneh. Priročna zadeva, ki koristi na potovanjih.

Avtomobilu prostornosti ne manjka niti v kabini. Potniki imajo dovolj prostora, na voljo pa jim je tudi 22 odlagalnih mest, kjer lahko odložijo predmete vseh vrst. Toda na račun prostornosti imajo avtomobili pri Fiatu majhne sedeže, ki so vse prej kot prijetni za sedenje, še posebno, če ste večje postave. Sedalo je kratko, čudnih oblik je tudi naslonjalo, zato smo potrebovali kar nekaj dni, da se je naša hrbtenica privadila na sedež. Kasneje ni bilo več težav, a na začetku je bila velika muka prevoziti že 30 kilometrov.

Ko je zbadanje v hrbtenici popustilo, smo se lahko bolj posvetili voznim občutkom, hkrati pa smo se lahko pokončno zazrli tudi skozi številne steklene površine, zaradi katerih je preglednost okoli vozila zelo dobra. Parkiranje zato ni pretežko niti takrat, ko boste 500L tlačili v najbolj ozke prostore. Ko smo brez bolečin peljali po cesti, smo ugotovili, da je 1,6-litrski testni primerek s 105 konjskimi močmi (77 kW) stabilen, malce nelagodnega nagibanja je čutiti zgolj pri vožnji skozi ovinek pri višjih hitrostih. Na avtocesti teh težav ni, saj ni nobenega tresenja, na primerni ravni pa je tudi zvočna izolacija. Najhitreje se boste lahko peljali pri 181 kilometrih na uro, prvih 100 kilometrov na uro pa boste dosegli v 11,3 sekunde. Pri Fiatu pravijo, da motor pokuri 4,5 litra dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov, a v realnosti boste porabili vsaj dva več.

Toda fiat 500L ni bil všeč samo Hrvatom, ampak tudi dekletu v naši družbi. Najbolj je bila očarana nad stekleno streho s pomično zaveso, ko je lahko ob večerih opazovala jasno zvezdnato nebo. Zraven je lahko držala še močno prestavno ročico in masivno ročno zavoro, ki je rahlo nenavadne oblike, saj jo je treba zagrabiti od spredaj in ne od strani, kot je v navadi drugje.

Fiat 500L 1,6 multijet 16v lounge je primerek z vrha ponudbe, zato ima vso potrebno opremo (ABS, ESP, zračne blazine in zavese, pomoč pri speljevanju v klanec, tempomat, radio s CD/MP3, bluetooth, potovalni računalnik, električni pomik stekel...), vašo denarnico pa bo stanjšal za 20.730 evrov.

Več fotografij in tehnični podatki na www.dnevnik.si