No, meja je pri tem seveda postavljena premo sorazmerno z debelino denarnice in odvisna od tega, ali smo samski ali imamo družino, za kakšne namene avto potrebujemo, ter še od mnogih dejavnikov. Če ste recimo družinski človek, pustolovec ali športnik, ki za preživljanje prostega časa uporablja veliko različne opreme, obrtnik, ki za prevoz svojih delovnih pripomočkov v avtomobilu potrebuje veliko prostora, ali pa kar več omenjenih stvari v enem, je verjetno prvi avto, ki ustreza kriteriju »nujnega«, kateri izmed tako imenovanih potniških dostavnikov. Se pravi avtomobilov, katerih prvotni namen je bil prevažanje tovora, ki so v ta namen tudi značilno »škatlasto« oblikovani in ki podrobnostim, kot so mehki materiali, napredni sistemi in mnogo drugega, ne namenjajo veliko pozornosti. Skratka avtomobili, ki brez dodatnega luksuza služijo svojemu osnovnemu namenu ter ljudem (in tovoru) v prvobitnem smislu zagotavljajo prevoz med točkama A in B.

Takšna sta tudi volkswagen caddy in renault kangoo, primerka omenjenih avtomobilov, ki smo ju soočili tokrat, pa sta »nuji« vseeno dodala še ščepec »luksuza«. Za to sta bili krivi priponki »cross« pri prvem in »extrem« pri drugem, ki pa ne pomenita, da gre za kakšni posebno terenski različici, zato sicer odlična in izjemno praktična avtomobila med vožnjo po slabših terenih izboljšata le za spoznanje – drugače bi bilo le, če bi imeli na razpolago štirikolesni pogon, ki pa je na voljo le pri caddyju. Ju pa olepšata, kar so dosegli s številnimi dodatki in detajli, ki jih naredijo bolj robustna – poudarjeni blatniki in odbijači, različne obrobe, zatemnjena stekla, pri čemer sta testnega caddyja še dodatno atraktivnega naredili kričeče zelena barva zunanjosti in unikatno oblazinjenje z detajli enake barve. Sicer pa takšnega caddyja in takšnega kangooja krasijo enake odlike kot običajne – sem štejemo predvsem veliko koristnih odlagalnih prostorov, velik prtljažnik pravilnih oblik, v katerega gre že v osnovi ogromno krame (za 750 litrov v 4,41 metra dolgega nemca in 660 litrov v 4,28 metra dolgega francoza), ter prostorno potniško kabino, v kateri bo imelo pet odraslih ljudi dovolj prostora za vse okončine. In če je prostora dovolj za odrasle, ga je za otroke še več, pri čemer bodo predvsem družine z manjšimi otroki znale ceniti drsna vrata, ki pa bodo na drugi strani tu in tam znala povzročati preglavice večjim otrokom in tudi šibkejšim odraslim. Kdaj pa kdaj se namreč »zataknejo«, pa tudi »zaloputniti« jih je treba s precej sile, sicer se ne zaprejo do konca. Če pa na zadnji klopi ni nikogar, jo lahko podrete in dobite ogromen tovorni prostor – 3000 litrov pri caddyju in 2600 pri kangooju.

Med vožnjo obeh avtomobilov ponovno pridemo do tega, da posebnega razkošja ali užitka ne ponujata, sta pa volkswagen z 1,6-litrskim dizelskim motorjem s 102 konjema (75 kW) in renault z 1,5-litrskim dizlom s 110 konji (80 kW) več kot le kos svojemu osnovnemu poslanstvu, saj omogočata dovolj moči tudi, ko sta polno natovorjena. Podatki o končni hitrosti (168 in 170 km/h) ter pospešku (12,9 in 12,3 sekunde do stotice) so pri tovrstnih avtomobilih sicer zanemarljivi, a omenjeni vseeno pričajo, da sta dovolj hitra in odzivna. Položaja za volanom sta ob tem ugodna in sta se tudi na 500 kilometrov dolgih avtocestnih vožnjah izkazala kot udobna, saj smo po več kot štirih urah iz avtomobila stopili precej bolj spočiti kot iz marsikaterega drugih, višjih razredov. Pri čemer je bil položaj pri caddyju blizu tistemu pri »običajnem« potniškem avtomobilu, pri kangooju pa malce bolj »kombijevski«.

Pet caddyjevih prestav v primerjavi s šestimi kangoojevimi pri dveh dobrih ročnih menjalnikih je bilo bržčas razlog, da nam je nemec na 100 kilometrov popil liter dizelskega goriva več od francoza (7,4:6,4), kar pa sta v obeh primerih glede na obtežitev avtomobilov in njuno obliko solidni številki. Solidni, v drugačnem pomenu, pa sta tudi ceni. Lahko bi celo rekli, da sta za tovrstna avtomobila že kar luksuzni – 22.847 evrov za caddyja cross in 19.200 evrov za kangooja extrem. Končna sodba pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si