Ob imenu BMW X5 smo se spomnili še ene prigode, ki je bolj zabavna, glavni junak pa je hrvaški nogometaš Ivan Rakitić. Ta je pred leti izvedel, da je njegov X5 naprodaj na neki spletni strani. Da gre za njegovo vozilo, je bilo jasno po fotografijah notranjosti: Hrvat je imel sedeže okrašene s svojim imenom ter številkama dresov, ki jih je nosil v tedanjem klubu Schalke (10) in reprezentanci Hrvaške (7). »Ko me je prijatelj obvestil o prodaji avtomobila, sem bil pretresen. Takoj sem stekel pred hišo, saj sem mislil, da so mi ga ukradli,« je dejal Rakitić. Toda avto je bil parkiran na svojem mestu, kmalu pa je bil razjasnjeno tudi ozadje primera. Spletna stran, ki se ukvarja s prodajo avtomobilov, je fotografijo njegovega vozila uporabila naključno – za prikaz prodajanega jeklenega konjička, lastnik strani pa je nato fotografijo takoj umaknil.

Nikakor pa trgovci ne bodo želeli odstranjevati fotografij novega BMW X5, ki na evropske ceste prihaja v teh dneh. Tretja generacija bavarskega športnega terenca je še večja, močnejša in varčnejša, a hkrati je novi X5 zadržal svojo identiteto, kar je opazno pri detajlih, kot so dvojni okrogli žarometi. Toda pojdimo po vrsti. Najprej velikost. X5 je v dolžino zrasel tri centimetre in meri 4,88 metra, njegov prtljažnik pa ima prostornino 650 litrov in se razširi do 1870 litrov (več za 30/130 litrov), teža pa je nižja do 90 kilogramov.

Naslednja je moč, ki je pri motorjih še izrazitejša. Najprej bodo naprodaj bencinski s 450 KM (330 kW) ter dizelska z 258 KM (190 kW) in 381 KM (280 kW). Slednji ima oznako M, do konca leta pa bodo floto razširili še štirje motorji, na čelu z novim štirivaljnim dizlom (218 KM, 160 kW) s pogonom na zadnji kolesi. Gre za največjo novost pri X5, takšen motor pa naj bi kuril zgolj 5,6 litra goriva, kar skupaj z nižjo težo predstavlja precej varčen avtomobil v tem segmentu.

Pri X5 udobnosti ni nikoli manjkalo. Vsi potniki hitro najdejo blagodejen položaj, k prestižu pa pripomorejo vsi materiali, ki so prijetni tako na ogled kot otip. Z doplačilom je mogoče imeti tudi tretjo klop s šestim in sedmim sedežem, a le za potnike do višine 150 centimetrov. Instrumentna plošča je praktično enaka kot v vseh avtomobilih BMW, torej preprosta in pregledna. Enako velja za vožnjo, saj se v novem X5 počutite kot na vrhu sveta. Kljub velikosti je avtomobil enostavno upravljati, prav nič okoren pa ni niti na ovinkastih cestah.

Cena je avtomobilu primerna. Najcenejši bo X5 z zadnjepogonskim dizlom za 59.900 evrov, najdražji pa z najmočnejšim bencinarjem, ki stane 99.800 evrov. Tema zneskoma dodajte vsaj 10.000 evrov za nekaj dodatne opreme.

P. S.: Čeprav ga imajo radi nepridipravi, bi bili pripravljeni tvegati in ga imeti v svoji lasti. Preprosto všeč nam je...