Cikel sodobne glasbe Predihano, ki ga po dveletnem premoru obujajo v Cankarjevem domu, se bo v nekem smislu začel in končal s krstnimi izvedbami skladb Uroša Rojka. Na prvem koncertu cikla, ki bo v ponedeljek v klubu CD in na katerem bo nastopil Eksperimentalni studio SWR, bosta namreč med drugim na sporedu sveža skladba Vinka Globokarja, ki so jo prvič izvedli pred dnevi v Freiburgu, in novo Rojkovo delo z naslovom Spoj za kitaro, akordeon in živo elektroniko. Rojko bo v tej sezoni v Predihanem v posebnem središču, saj prihodnje leto praznuje šestdeset let.

»Zvok ni samo zvok: lahko je lomljiv, krhek, rezek, predrt, privlačen, gladek, zrnat…« pa je misel komponista Marka Andreja, čigar skladba bo dejansko odprla cikel. Gre za sobivanje in konfrontacijo žive elektronike in akustične glasbe, kot se je udejanjala na osi Francija–Nemčija, kjer se je iskalo in se še vedno išče nove poti glasbenega izraza, so zapisali pred koncertom. Izvir »novega zvoka« prihaja iz legendarnega laboratorija IRCAM v Parizu, kjer je deloval tudi Globokar, v osemdesetih letih pa tudi angleški skladatelj in poznejši spektralist Jonathan Harvey, ki se je tudi znašel na ponedeljkovem sporedu, prav tako kot skladba Detlefa Heusingerja, trenutnega umetniškega vodje Eksperimentalnega studia SWR, ki je primer tehnične obdelave naravnih zvokov s pomočjo žive elektronike. Gostom se bosta na odru pridružila tudi slovenska umetnika, akordeonist Luka Juhart in kitaristka Klara Tomljanović.

Drugi od štirih koncertov v ciklu bo januarja, prvič k nam prihaja sloviti ameriški JACK Quartet. Predstavili bodo skrivnostno kvartetno obdelavo psalma srednjeveškega skladatelja Rodericusa, prelomen godalni kvartet Američanke Ruth Crawford Seeger, skladbe Juliana Andersona in Briana Ferneyhougha ter kozmični Godalni kvartet št. 5 skladatelja Horatiuja Radulescuja.

Ansambel Neofonía in dirigent Steven Loy se bosta na tretjem, aprilskem koncertu osredotočila na madžarskega skladatelja Györgyja Ligetija, ki ob Stockhausnu, Beriu, Boulezu in Cageu sodi med izvirne skladatelje avantgardnega obdobja. Slišali bomo njegovo kultno Simfonično pesnitev za 100 metronomov, Komorni koncert in Mrtvaške skrivnosti, kjer bo solist trobentač Aleš Klančar. Pri tej skladbi gre za priredbo treh arij za sopran iz Howarthove »anti-anti opere« Le Grand Macabre. Večer bo sklenila Nina Prešiček z izvedbo Ligetijevega Koncerta za klavir, ki je nastal v poznih šestdesetih letih in napoveduje jasnejše linije po obdobju mikropolifonije. Cikel bodo z ansamblom Neofonía II sklenili maja, takrat bodo na sporedu skladbe Ligetija in še treh z njim povezanih skladateljev – Unsuka China, Conlona Nancarrowa in Uroša Rojka. Rojko je za to priložnost napisal skladbo Stone Wind. im