Poseben izziv je bil letos dvigniti zavedanje o pomenu podjetnosti med mladimi in dejstvo, da se mora vsak sam postaviti na lastne noge oziroma roke, saj je poleg talenta potrebnega veliko vztrajnega dela. »Korak k temu je bilo neposredno sodelovanje mladih na prireditvi, tako na odru kot tudi med občinstvom. Zakaj ste se odločili za tak interaktivni pristop?

Postaviti se na lastne roke, kar pravite, «To je tudi eno od temeljnih sporočil izbora gazel. Dr. Jure Knez iz Dewesofta je na prireditvi v Trbovljah lepo povedal, da je država sicer v lasti vseh nas, da pa se nanjo ne kaže zanašati, ker se uspeh, kakorkoli ga dojemamo, vedno začne pri tem, koliko in kako delamo. In če bodo imeli mladi, ki so letos z nami, take izkušnje podjetnikov pred očmi tudi, ko se jim bodo sicer prikazovale podobe instant menedžerjev z lagodjem in privilegiji, bo naložba države vanje dobro obrodila. Na dolgi rok je mogoče preživeti samo s poštenim delom.«

Sicer pa so udeleženci regijskih prireditev letošnjo nadgradnjo sprejeli zelo pozitivno. »Podjetniki, s katerim sem se pogovarjala, so sodelovanje mladih na prireditvah šteli za enega večjih napredkov letošnjih gazel, posebej so to poudarjali tisti, ki na izboru gazel v taki ali drugačni vlogi gostujejo že več let. In kaj nam prinaša Slovenska gazela 2013? »Dobre podjetniške zgodbe, veliko mladih na odru, nekaj presenečenj in nič glamurja. Ljudje, ki bodo stali na odru za tri najžlahtnejše gazele, bodo tam zaradi svojega dela in ne, ker bi jih v izpostavljanje gnalo prepričanje, da to koristi njihovemu ugledu. Zato bi bilo vsako dodajanje blišča in lišpa povsem neumestno,« je prepričana scenaristka in režiserka, ki je delala v tesnem sodelovanju z Robertom Slano in Petro Rolih. » Šest finalnih pripovedi pri izboru gazel 2013 bomo v koherentno odrsko zgodbo povezali z glasbo. Gostili bomo Hama pa Ano Karneža, GLOG Srednje zdravstvene šole Celje, vokalno skupino Jazzva in dolenjsko zasedbo Soddiha. Iskali smo glasbenike, ki delajo s srcem in stavijo – tako kot naši podjetniki – na to, kar znajo. Vem, da se bomo imeli lepo.«

Zgodbe gazel, med katerimi prevladujejo podjetja v družinski lasti, so vsem, ki spremljajo izbor Gazela, navdih, zgled in motivacija. »Preden sem se srečala z gazelami, sem imela do podjetništva tak odnos, kakršen prevladuje v javnosti. Podcenjevalen. Zdaj vem, kako zelo sem bila v zmoti. Zaradi njih zdaj bolje razumem vse dimenzije slovenske stvarnosti. Bolje rečeno dveh stvarnosti: one, ki jo piše politika, in druge, ki teče vzporedno, na trdnih tleh vsakdanjega boja za boljše življenje.« jpš