Spaceback, kar bi še najlažje prevedli ravno kot »vesoljski zadek«, je namreč ime novega avtomobila s Škodino značko. Pardon, njegovo polno ime je škoda rapid spaceback, kar jasno nakazuje, da je to v bistvu rapid z drugačnim zadkom. Pa je res le to? Je in ni. Z rapidom si oblikovno namreč deli sprednji del, zadaj pa je to povsem drug avto, ki se konča z Evropejcem tako ljubo petvratno kombilimuzinsko obliko. S tem pa je tudi toliko samosvoj, da bi ga, vsaj po našem mnenju, od rapida bolj jasno lahko ločili tudi z drugim, novim imenom. Konec koncev je rapid spaceback od klasičnega rapida (mimogrede, tudi pri njem se kljub limuzinski obliki prtljažna vrata odprejo skupaj z zadnjim steklom) krajši za kar 18 centimetrov, gledano v celoti pa gre zagotovo za dovolj različna avtomobila.

Vesoljski zadek seveda ne pomeni, da je ta neskončen. Je pa s 415 litri prostornine toliko velik, da mu med tekmeci v golfovem razredu praktično ni enakega, kar bo, ob dejstvu, da ima dvojno dno, vsekakor predstavljalo enega njegovih največjih adutov. A po drugi strani je to kar 135 litrov manj kot pri klasičnem rapidu, kar pa naj večine evropskih kupcev vseeno ne bi prepričalo o nakupu večjega brata in tako naj bi se tudi v Sloveniji za spacebacka odločilo kar trikrat več kupcev kot za običajnega rapida. In priznati moramo, da je kot avtomobilskim navdušencem s tipično evropskim okusom tudi nam spaceback bolj všeč. Čeprav ni ravno največji lepotec, je njegova zadržana oblika s klasičnimi linijami zagotovilo za to, da z leti ne bo izgubljal privlačnosti. Tako bi si upali staviti, da bo ta avto še čez deset let oblikovno povsem primerljiv s takratnimi štirikolesniki, medtem ko bodo nekateri njegovi sedanji modernejši tekmeci takrat izpadli zastarelo.

Precej zadržano in konservativno je zasnovana tudi notranjost, a je v njej vse urejeno, enostavno in kakovostno, z veliko majhnih odlagalnih prostorov in nekaterimi zanimivimi rešitvami, kot so snemljivi »košek« za smeti v vratnih predalih, držalo za multimedijske pripomočke, odsevni jopič, zložen pod voznikovim sedežem, držalo za parkirni listek... Tople vode niso odkrivali niti pri motorjih in tako bo spaceback na voljo z enako paleto kot običajni rapid. To pomeni, da je vstopni model opremljen z 1,2-litrskim bencinskim motorjem s 75 konji (55 kilovati), temu pa sledijo dva 1,2-litrska turbobencinarja s 86 KM (63 kW) in 105 KM (77 kW) ter 1,4-litrski s 122 KM (90 kW), ki bo na voljo zgolj s samodejnim menjalnikom DSG. Turbodizelska motorja sta dva, oba 1,6-litrska, eden z 90 KM (66 kW), drug pa s 105 KM (77 kW). Osnovni rapid spaceback (ABS, ESP, zračne blazine in zavese, klimatska naprava, električni pomik sprednjih stekel in zunanjih ogledal, daljinsko centralno zaklepanje, radio s CD/MP3...) z običajnim bencinskim motorjem bo naprodaj za 10.999, bolj zanimiv s turbobencinskim pa od 12.318 evrov. Na naše ceste bodo prvi zapeljali konec novembra.