»Kamor koli pridem, se še vedno govori le o izjemni sezoni Tanje. Res nam je sijajno uspela,« pritrdi zgodbi o uspehu, o kateri pa razmišlja premišljeno, čeprav je kot menedžer ekipe s sponzorskim imenom Unior tools team (baza je KD Rajd iz Ljubljane) še zelo mlad. »Nisem pripadnik teorije, da sreča in naključja igrata pomembno vlogo v športu. Uspehi Tanje so posledica pravih zaporednih korakov. Po naravi sem matematik, računalničar, zato vsako stvar natančno načrtujem. Zmaga Tanje je plod pravih dejanj, ki smo jih naredili,« pravi.

Ne lasti si zmage, ne postavlja se v ospredje, pove pa, da je projekt »kros« začel vsaj leto prej, kot je skrivaj načrtoval. »Ko sem ob koncu lanskega leta govoril s Tanjo, da obstaja možnost, da bo ostala brez ekipe, sem se odločil. To je bil zame nov izziv. Vemo, da smo že imeli ekipo, a le v gravitacijskih disciplinah gorskega kolesarstva, kros pa smo želeli vpeljati šele leta 2014. Tudi Tanja ni imela nič izgubiti, vsi smo pa lahko le pridobili. In smo se ujeli,« pravi o začetkih sanjske zgodbe.

Kot vodja ekipe se je projekta lotil zelo analitično. »Kot vsi, ki so novi na določenem področju, sem se tudi sam kot novinec v krosu začel učiti tako, da sem opazoval druge. In bil presenečen, kaj ljudje delajo. Zdaj bi lahko hitro omenil vsaj petnajst stvari, ki jih mi že delamo bolje in to na nivoju svetovnega pokala. Za vsako izboljšavo smo za mnenje najprej vprašali Tanjo in jo skupaj dodelali. Prepričan sem, da Tanji prinese nekaj sekund na nekaj kilometrov,« izračuna.

Bistvena izboljšava je bila vožnja na spustih. »Hitro sem spoznal, da je to ena ključnih stvari. Ni dvoma, da vsi izvrstno obvladajo kolo, a težava nastane pri najtežjih detajlih, skokih, najbolj drznih linijah. Teh pa tudi najboljši na treningu težko vadijo, ker jih nihče ne pokaže. Vedel sem, da je Tanji treba le pokazati in je sposobna marsikaj,« navrže delček in razkrije, da so celo podajanje bidonov in menjavo počene zračnice posebej vadili. Edini.

Mahkovec skrbi za marketing, logistiko, asistira na dirkah... Na dirko v Kanado gre osem ljudi, na druge dirke v Evropi deset in več, dva kombija, oprema, 15 koles. Na dirkah svetovnega pokala na dan dirke za Tanjo skrbi pet ljudi. »Tega nima nihče niti med najboljšimi gorskimi kolesarji, niti Nino Schurter. Imamo dolg seznam, kjer je vse, kar moramo imeti s sabo na dirkah in vse, kar moramo delati. Ni improvizacije, ni kaosa. Učim se pri najboljših svetovnih ekipah, kjer imajo stvari dodelane do višjega nivoja. Posnemam delovanje največjih ekip v cestnem kolesarstvu. In tudi iz Formule 1. Sicer iz tega okolja poznam samo enega človeka in vem, da je to vesolje daleč od našega, toda vse skušamo prenesti kot dobro prakso v naše okolje.«

Ima spisanih deset strani predlogov tudi za prihodnost. Za sezono 2014. »Tanja bo edina tekmovalka v krosu v ekipi,« zatrdi Mahkovec, ki še vedno stavi tudi na vse bolj prodorni gravitacijski del, kjer je tudi sam tekmoval in se na lokalnem nivoju učil organizacijskih prijemov. »Najboljši mladinec je bil četrti v spustu na zadnji dirki, Žiga Pandur pride med trideset, kar je velika stvar na sceni, vseeno pa majhna v primerjavi s tistim, kar dela Tanja,« načrtuje v vlogi vodje ekipe, ki svoje delo prepleta tudi kot produktni vodja prodaje in marketinga zreške tovarne orodja za svetovni trg.

»Preboj smo naredili v medijih. Povečal se bo proračun. Imamo vse več dela. Ideje in znanje, ki ga potegnemo iz okolja, so ključni. Treba se je znajti, opazovati. Na kolesarski sceni bi Tanja ob še eni taki ali primerljivi sezoni postala zvezda na vseh trgih. To ni lahka pot. Treba je vedeti, da imajo domačini povsod prednost, kjer koli se dirke odvijajo. Vendar Tanja že prebija tudi to mejo. Verjetno ni naključje, da je bila čez sezono glavna na spletni platformi facebook pri vseh treh največjih proizvajalcih koles in opreme iz ZDA in Nemčije. S tem je zasenčila tudi njihovo prvo damo,« pove in navrže slikovito primerjavo: kot bi Tina Maze na ameriškem trgu zasenčila Lindsey Voon.