Zato se raje vprašajmo, kakšna je razlika med komercialnim resničnostnim šefom in nekomercialno, izobraževalno, informativno kmetijsko oddajo neke druge televizijske, to pot davkoplačevalske palače. Prva ima številne gledalce, medtem ko število gledalcev druge oddaje upada skladno z letno stopnjo umrljivosti. Kot kmeta bi me morala druga oddaja nagovarjati; izobraževati o najnovejših strokovnih dosežkih ter informirati o dobrih in uspešnih idejah mojih stanovskih kolegov.

Gledam pa prispevke o občinskem tekmovanju v pletenju košar, študijo o prijetnem vzdušju ličkanja koruze ob zimskih večerih, o srečanju kmetijskih strokovnjakov ob 100-letnici kmetijske šole, izrednem uspehu zasaditve petih trsov pozabljene vinske sorte in žetvi skoraj petnajstih strokov avtohtone sorte fižola.

Celo v strogo skomercializiranem šovu so po navadi (ne pa nujno vedno) uspehi osebka povezani s sposobnostjo funkcioniranja in delovanja v dinamičnem, sodobnem poslovnem okolju večjega geografskega oziroma psihološkega obsega. V komercialnem šovu kandidati vsaj zmrznejo oziroma se zjočejo ob prevelikem stresu, ki jim ga povzroča pričakovanje sodobnega sveta. Kandidati v kmetijski oddaji pa ponosno kažejo zlate medalje z vinskega tekmovanja Zgornjega Podhlapja.

P. S.: Odlična oddaja »Prava ideja« bo menda v naslednji sezoni prešla pod uredništvo zamejskega in zdomskega programa ter se bo preimenovala v »Prave ideje nas pozdravljajo in nam čestitajo«.