Roto Pavlinjek, podjetje, ki je eno od dvanajstih v skupini ROTO, tudi v letošnjem letu nadaljuje zelo dinamično rast prihodkov in prodaje na novih trgih. Medtem ko so v minulem letu za 400.000 evrov presegli mejo 10 milijonov evrov prihodkov, kar v primerjavi z letom 2011 pomeni 16-odstotno rast, bodo tolikšno rast po besedah Štefana Pavlinjeka, direktorja podjetja, dosegli tudi letos, kar pomeni, da se bodo močno približali 12 milijonom evrov prihodkov. Kljub vlaganjem v razvoj je zadolženost ob koncu leta 2012 še padla in je znašala 57 odstotkov, dobiček se je povzpel na slabega pol milijona evrov, raste tudi dodana vrednost na zaposlenega.

Dinamična rast podjetja ROTO Pavlinjek, ki je bilo regijska gazela 2010, je posledica večjega obsega tako prodaje kot tudi novih izdelkov, ki jih prodajajo pod lastno blagovno znamko in imajo večjo dodano vrednost. Potem ko so lani začeli prodajati tudi v Indijo, Afriko in Turčijo, so letos med nove trge vpisali še Rusijo, Azebrajdžan in ZDA. »Imamo veliko disperzivnost izdelkov, kar je v teh časih prednost, kajti določena področja stagnirajo, kot na primer proizvodnja jadrnic in jaht, določena pa so v porastu, kot so na primer ekologija, varčevanje z energijo, ekokmetijstvo. Zato razvoj novih izdelkov in prodajo usmerjamo prav v izdelke, ki jih trg trenutno najbolj potrebuje,« poudarja Pavlinjek.

Proizvodnjo izdelkov, s katerimi so že nasitili svoje obstoječe trge, so preselili na Hrvaško, Makedonijo in Srbijo, s čimer znižujejo proizvodno ceno, saj so na primer samo stroški proizvodnje v Makedoniji kar za 40 odstotkov nižji kot v Sloveniji. Ključne partnerje in kupce imajo še vedno na trgih držav Evropske unije, vedno več energije pa vlagajo v rastoče trge, kot sta Afrika in Azija. Tako si zdaj krepijo tržni položaj tudi v Rusiji in Azerbajdžanu, pa tudi v ZDA, predvsem z izdelki za čiščenje odpadnih vod, torej s čistilnimi napravami in lovilci maščob.

Ponudbo rekreacijskih kajakov in velikih kanujev bodo po novem še razširili, saj so pretekli četrtek tudi uradno prevzeli italijansko blagovno znamko kajakov Zero Attivo. Z nakupom podjetja so pridobili tudi novo opremo za izdelavo kajakov, ob tem pa seveda tudi mrežo kupcev tako na italijanskem kot na francoskem trgu.

Večja proizvodnja in razvoj omogočata tudi novo zaposlovanje. Trenutno imajo 115 sodelavcev, zaposlovali bodo tudi prihodnje leto. Z vlaganjem v blagovno znamko in lastnim razvojem gradijo dolgoročno naložbo v skupino. »Res je, da je zaradi rigidne delovnopravne zakonodaje cena dela v Sloveniji zelo visoka, vendar pa so slovenski delavci vestni in dobro delajo, zato zahtevnejše izdelke delamo v Sloveniji, proizvodnjo enostavnejših selimo na jug,« pojasnjuje Pavlinjek. Še največ sivih las jim trenutno povzroča iskanje ustreznih vodilnih kadrov, saj ljudje po Pavlinjekovem mnenju niso pripravljeni prevzemati odgovornost, še posebej ne iz Pomurja, zato zaposlujejo ljudi tudi od drugod. Glede davka na nepremičnine, ki naj bi ga vlada sprejela ta četrtek, začel pa naj bi veljati z letom 2014, pa je Pavlinjek dejal, da bodo posledice zagotovo vidne v zmanjšanem vlaganju v razvoj, zaposlovanju in posledično še slabši konkurenčnosti slovenskih podjetij.