Kako ste prišli na idejo, da bi naredili električno kolo za obroč kolesa?

Ko sem šel pred tremi leti za dva meseca v Azijo, sem tam videl električna kolesa. Nekaj sem jih kupil, pripeljal v New York in se tam vozil. Ljudje so me ustavljali in spraševali, s čim se vozim. Ker je bila zadeva zanimiva, sem sestavil ekipo, s katero smo razvili kolesi, ki sta bili videti bolj kot mopeda. Z razvojem mopedov sem se učil te industrije, šele nato smo začeli razvijati to kolo in to bo zdaj res tako, kakršno sem si želel.

Kako ste se odločili, da ste okoli sebe zbrali slovensko ekipo?

Ko sem se vrnil v Slovenijo, sem videl, koliko je tu znanja, sploh na področju električnih motorjev, baterij in elektronike. Talent je Slovencem prirojen in tako se veliko lažje delajo stvari, vse skupaj je kar steklo. Zato sem vedel, da moramo kolo razviti v Sloveniji.

Kdo so uporabniki Smart Wheela?

Osredotočamo se na tri skupine. Prva so tisti, ki se že vozijo s kolesom v službo ali šolo. Oni bodo najbrž najbolj razumeli produkt, ker vedo, kako je priti poten v službo, se peljati v klanec in podobno. Drugi so navdušenci, ki imajo radi kolesa in se z njimi vozijo popoldan za rekreacijo, zdaj pa jim bomo predstavili idejo, da se lahko s kolesom odpeljejo tudi v službo ali šolo. Tretja skupina pa so bodoči kolesarji, ki se zdaj še večinoma vozijo z avtomobili. Njih bomo spodbujali, naj raje kolesarijo.

Kako ste oblikovali kampanjo za Kickstarter?

Ves čas, ko smo razvijali kolo, sem se veliko pogovarjal s strankami. Vedno sem imel s sabo slike, da so mi lahko dali odzive. Zdaj, ko imamo prototip, pa smo naredili celotno raziskavo trga, da bomo lahko zares nastopili na njem. Na Kickstarterju želimo zbrati sredstva za postavitev proizvodnje v Sloveniji in ZDA, kolesa pa bomo začeli dostavljati maja prihodnje leto.

Na katere trge se boste usmerili?

Prvo polovico kampanje bomo izvedli v ZDA, drugo v Evropi, ker je tukaj še več priložnosti za razvoj kolesarskega trga kot v ZDA.

Z aplikacijo, ki bo spremljala Smart Wheel, boste skušali urejati tudi pomanjkljivosti kolesarskih poti.

Aplikacija bo spremljala, kje, kdaj in kako uporabnik uporablja kolo. Če bodo uporabniki te informacije želeli deliti z nami, jih bomo zbirali in posredovali mestnim skupnostim in kolesarskim društvom, da bodo vedeli, kje bi bilo (še) dobro urediti kolesarske poti, kam poslati policiste med prometnimi konicami, kdaj narediti zeleni val za kolesarje in kdaj za avtomobile in podobno.

Kaj boste ponudili svojim podpornikom na Kickstarterju?

Imamo več nagrad. Aplikacija je brezplačna, Smart Wheel bo stal 400 dolarjev, pri čemer dobiš zraven še lučko, ki je hkrati tudi držalo in polnilec za telefon.

Kaj si obetate od kampanje?

Zadali smo si zbrati 100.000 dolarjev, ker bi res radi vzpostavili dobro proizvodnjo. Kolo smo razvijali eno leto in jaz sem že vesel, da ga imam, nas je pa ob prihodu na trg seveda malo strah, kako se bodo ljudje odzvali.

V primeru, da je projekt na Kickstarterju zelo uspešen že v prvih dneh, ali se zanj že v tej fazi začnejo zanimati tudi investitorji?

Pri vseh štirih projektih, kjer sem sodeloval (LL stol, Musguard, ONDU, LUMU, op. p.), smo imeli precej interesa trgovcev, distributerjev pa tudi nekaj investitorjev. A v tem trenutku želimo najprej na trg. To je bolje tudi za investitorja, ker mu s tem zmanjšaš tveganje in pokažeš, kako velik trg in zanimanje za produkt imaš pred seboj.

Med kampanjo je torej ključno, da se čim bolj pogovarjamo z uporabniki, da nam dajejo odzive, povedo, česa si še želijo, pa tudi, da jih skušamo čim več naučiti, kaj je sploh bistvo Smart Wheela. Ideja je, da kolo pripeljemo v 21. stoletje. Že sto let uporabljamo enaka kolesa, naša ideja pa je, da z različnimi pripomočki kolo pripeljemo k napredku.

Ste se že kaj pogovarjali glede vzpostavitve proizvodnje, ste morda pri tem naleteli na kakšne ovire?

Za zdaj nismo imeli nobenih problemov, ker podjetja, ki bodo proizvajala komponente, že sodelujejo v projektu. To so manjša, skoraj družinska podjetja, a so kljub vsemu zmožna narediti po 100.000 enot komponent za kolo. So pa bolj odprti, hitreje se da dogovarjati z njimi, ker si v stiku neposredno z lastnikom.

Električni motor ste tudi patentirali. Zakaj ste se odločili za ta korak?

Ker gre za inovacijo. Ni ga težko narediti, a to je srce produkta, iz katerega lahko še veliko nastane. Seveda je del biznisa, da se na Kitajskem stvari skopirajo in naredijo cenejše, ampak mene to v bistvu ne moti, ker verjamem, da bomo imeli kakovosten in inovativen produkt. Če nas bodo kopirali, to kvečjemu pomeni, da nam je uspelo.