Kot je poudaril programski direktor festivala Simon Popek, je eden ključnih poudarkov letošnjega festivala to, da se bodo vsi filmi, razen štirih, odvrteli na tako imenovanem t. digital cinema packu oziroma v digitalni obliki. »Če smo lani govorili o vstopajoči digitalizaciji v slovenski prostor, letos lahko že zatrdimo, da je ta proces zaključen. Ljubljana je torej vsaj za potrebe Liffa digitalizirana,« poudarja Popek.

Najbolj izstopajoči v različnih sekcijah

Kot vsako leto je festival Liffe razdeljen na različne sklope. V sklopu Perspektive, kjer se mladi, še ne uveljavljeni avtorji potegujejo za nagrado Vodomec, je 10 filmov, med njimi je Popek izpostavil predvsem film Zoran, moj nečak, pri katerem gre za slovensko-italijansko koprodukcijo. V filmskem prvencu italijanskega režiserja Mattea Oleotta nastopa tudi nekaj slovenskih igralcev, med njimi Jan Cvitkovič in Peter Musevski. O perspektivah bodo odločali člani žirije za Vodomca, ki jo letos sestavljajo italijanska vizualna umetnica Tiziana Finzi, slovenski režiser Nejc Gazvoda in Lordan Zafranović, hrvaški režiser, ki mu letos Liffe posveča tudi retrospektivo. Verjetno najbolj spektakularna sekcija so Predpremiere, med filmi v tej sekciji pa zagotovo najbolj izstopa film Adelino življenje, letošnji zmagovalec filmskega festivala v Cannesu. V sekciji Kralji in kraljice je Popek izpostavil film madžarskega režiserja Gyorgyja PalfijaZadnji rez: Dame in gospodje, za katerega zagotavlja, da je film, kot ga še nismo videli. Zagotovo pa bo za slovensko občinstvo zanimiv tudi ter nemški film Zlato, v katerem je nastopil slovenski igralec Marko Mandić, ki je bil pred nekaj leti na Berlinalu uvrščen na program Shooting stars, torej med mlade igralce, ki jim dajo neko vidnost in prepoznavnost. Mandić je to svojo priložnost dobro izkoristil, zato ga bomo na letošnjem Liffu videli v še enem nemškem filmu z naslovom Izgubiti razum.

Pester spremljevalni program

V sekciji Panorama svetovnega filma je programski direktor festivala izpostavil film Krogi, ki je srbsko, nemška, francosko, hrvaško, slovenska koprodukcija. Gledalcem pa bodo zagotovo zanimivi tudi Položaj otroka, ki je zmagovalec Berlinala 2013, dokumentarec Teater ubijanja, ter film Tovarišica Kim leti v nebo, ki je nastal v koprodukciji Severne Koreje in Belgije. Sicer pa bo letos tematska retrospektiva na temo mladi in drzni. Seveda tudi letos festival spremlja pester spremljevalni program. Med drugim bo potekal seminar Media desk Slovenija s Philippom Hoffmannom, kjer bo govora o videu na zahtevo in drugih novih distribucijskih poteh. Še ena novost letošnjega Liffa pa se je zgodila na pobudo Matica Majcna, ki je velik navdušenec nad produkcijo videospotov. Gre za predstavitev sodobne videospotovske produkcije s predavanjem Majcna. V sklopu festivala se bo zgodilo tudi nekaj delavnic in predavanj za dijake, med drugim bo Andrej Šprah predaval o nasilju v filmih, Metod Pevec bo vodil delavnico o tem, kako iz literarnega dela lahko nastane dober scenarij, Mitja Reichenberg pa je pripravil delavnico, ki je namenjena prepoznavanju elementov in učinkov ob filmskih primerih, ki nastanejo zaradi tega, ker jih (ne) vidimo in (ne) slišimo.