Z izborom gazele dravsko-pomurske regije so se minuli četrtek zaključili regijski izbori gazel. Murskosoboški GMT se je kot gazela dravsko-pomurske regije za leto 2013 pridružil peterici dosedanjih regijskih gazel, to pa so Interseroh, gazela osrednje Slovenije, L-Tek Elektronika, dolenjsko-posavska gazela, Smarteh, ki je bil izbran za gazelo primorsko-notranjske regije, gorenjska gazela Knauf Insulation in savinjsko-posavska gazela Termo-tehnika. Skupni imenovalec podjetij, ki sicer prihajajo z različnih področij delovanja, je poleg izjemno dinamične in hkrati trajnostno naravnane rasti tudi velik razvojni potencial, ki je prav v njihovem, torej slovenskem znanju.

Interseroh zagotavlja partnerjem podporo pri zbiranju in ravnanju z odpadki, njihova sodelavka dr. Ulčnik-Krumpova pa je razvila procyclen, ki termoplastični odpadek predela v želeni material za nadaljnjo produkcijo. L-Tek je prav po zaslugi znanja in razvoja prepričal partnerje v še tesnejše sodelovanje, direktor Radko Luzar pa pravi, da so sedanji časi pravi raj za podjetnike razvijalce. Medtem ko je Smarteh z nedavno selitvijo razvojnemu oddelku dodal še proizvodnjo, s katero so zmogljivost povečali za desetkrat in omogočili »just-in-time« proizvodnjo.

Gorenjska gazela Knauf Insulation predstavlja pomemben del izolacijske divizije Knauf Insulation, saj je v Škofji Loki osrednji laboratorij, kjer poteka globalni razvoj za kameno volno. Podjetje je edinstveno v segmentu izolacije iz steklene volne, saj edini na svetu proizvajajo volno z vezivi na obnovljivi bioosnovi (ECOSE Technology).

Braslovška Termo-tehnika, ki že uveljavlja krmiljenje toplotnih črpalk v oblaku, daje zadnja leta še več poudarka razvoju, znanje pa ves čas prenašajo na mlade prihodnje strokovnjake, saj se pri njih ves čas usposabljajo mladi. V GMT, ki je že sredi leta dosegel 20 odstotkov višje prihodke kot lani, pa veliko delajo na programu izobraževanja za prodajo in svetovanje, v bližnji prihodnosti pa nameravajo odpreti lastno izobraževalno središče v okviru poslovno-logističnega središča z vzorčno delavnico in predavalnicami.

Vsako zmagovalno podjetje v regiji avtomatično postane finalist izbora za zlato, srebrno ali bronasto gazelo. V začetku oktobra se sestanejo člani metodološke skupine in v razpravi s konsenzom odločijo, katero podjetje je najboljše med najhitreje rastočimi in mu gre priznanje zlata gazela leta. Po seji metodološke skupine se sestane tudi Svet Gazele. Na končni izid tako vpliva glasovanje članov sveta Gazele, ki jo poleg Dnevnika in dosedanjih zlatih gazel sestavljajo ugledni predstavniki akademske, civilne in poslovne javnosti kot déležniki blagovne znamke Gazela ter glasovanje članov metodološke komisije v razmerju 2/3 (glasovanje sveta Gazele) in 1/3 (metodološka komisija).

»Začenši z majem in sklepnim dejanjem konec oktobra izbor vsako leto znova pokaže, da ima slovensko gospodarstvo rastoča, izvozno naravnana podjetja, ki se uspešno merijo s tekmeci v mednarodni konkurenci. So naš ponos kot tekmovalci v športu. Raziskovanje gazel tako nagrajuje samo po sebi: odkrivamo, kako izjemna podjetja ima Slovenija. Vsak nov kandidat, ki ga predstavimo v Dnevniku ali stopi na oder kot nominiranec za priznanje gazela, je kot biser, ki zasije in opogumlja posameznike in organizacije, predvsem pa mlade: Tudi jaz sem lahko gazela!« razmišlja mag. Edita Krajnović, vodja metodologije izbora Gazela.

Finalisti izbora Gazela 2013 se bodo na sklepni prireditvi zbrali v sredo, 23. oktobra, ko bodo izmed šestih najboljših najhitreje rastočih gazel izbrali zlato, srebrno in bronasto gazelo. Lani so bile to DEWESoft, GMT in Lotrič Meroslovje, med najboljšo šesterico pa so bile tudi gazele Bia Separations, Nektar Natura in Evrosad.