Red Bullovima dirkačema, Nemcu Sebastianu Vettlu in Avstralcu Marku Webbru, na začetku dirke formule 1 na Japonskem ni kazalo najbolje, saj se je na prvo mesto z odličnim startom izstrelil Francoz Romain Grosjean. Ki pa v nadaljevanju vseeno ni bil kos Vettlu, ki je z novo zmago slavil 35. v karieri in petič zapored. To je pred njim, pet zaporednih zmag namreč, uspelo doseči le petim dirkačem. »Start je bil zelo slab, kar verjeti nisem mogel, kako je mimo mene izstrelilo Grosjeana. Enostavno nisem imel nobenega oprijema pri speljevanju, potem se je vmešal še Lewis Hamilton (Mercedes), ki pa se mu nisem mogel več nikamor umakniti,« je dejal Sebastian Vettel. Hamilton si je namreč na Vettlovem sprednjem krilcu preluknjal zadnjo desno pnevmatiko, se nekako privlekel do boksov, a je moral kasneje odnehati, saj je preluknjana pnevmatika preveč poškodovala dno njegovega mercedesa, zaradi česar je bil ta tako rekoč nevozen.

Sebastian Vettel je zadovoljen zapustil Suzuko tudi zaradi navijačev, ki mu to pot niso pripravili koncert žvižgov, kakršnih je bil že skoraj vajen na nekaterih dirkah v Evropi, sicer pa je dirko potem ocenil takole: »Šele po startu se je začelo zares trdo delo. Prvi postanek smo opravili malo kasneje, da sem si privarčeval pnevmatike za konec dirke, pred dvema letoma je bilo namreč ravno zaradi tega tukaj tako težko. A očitno smo se nekaj naučili. Zdaj se veselim, da grem domov in si malo odpočijem, potem pa nadaljujemo naslednjo dirko. Prav nič si ne belim glave z matematiko, kdaj in kako bi lahko postal prvak, vsaka dirka je zase nekaj posebnega.« In res, že na naslednji dirki v Indiji lahko Vettel postane prvak, naloga pa niti ni tako zelo zahtevna: dirko mora končati med najboljšimi petimi.

Drugo mesto je šlo Marku Webbru, ki se je dolgo boril z Grosjeanom, razlog temu pa na bi bila precej neposrečena strategija Red Bulla s tremi postanki v boksih: »Ne vem sicer, zakaj je bilo to pomembno, a dejstvo je, da sem imel z Romainom precej dela. Dirka sicer ni bila slaba, a spet sem preveč zamudil na startu, tako da moram biti tudi z drugim mestom zadovoljen. Seveda bi raje zmagal, a tako je pač bilo.« Strategijo treh postankov je po dirki opravičeval vodja ekipe Red Bull Christian Horner: »Markovo strategijo smo spremenili med dirko. Morali smo se nekako odzvati na dokaj slab start obeh naših dirkačev in na to, da je bil Lotusov dirkač zelo hiter. Nismo hoteli tvegati preveč in smo Marka preusmerili na drugačen režim postankov. Konec koncev je bilo to v interesu ekipe, ki je tako slavila novo dvojno zmago.« S tem je Red Bull dejansko slavil štirinajsto dvojno zmago. Še bolj zanimivo je, da postaja Vettel pravi strokovnjak za zmage v Aziji, od vseh 35 jih je kar 19 nanizal v tem delu našega sveta.

Tretjega mesta se je veselil Romain Grosjean, ki je tako letos že četrtič stopil na zmagovalne stopničke, kar kaže, da se počasi osvobaja »Räikkönenovega krča«, posebej odkar je jasno, da se bo Finec naslednje leto preselil k Ferrariju. Švicarju s francosko dirkaško licenco je sprva kazalo še veliko bolje, dolgo časa je vodil, a je moral na koncu vseeno priznati premoč Red Bullu: »Neverjetno, kakšen start mi je uspel, presenetilo je še mene samega. Zahvaljujoč temu sem nekaj časa lahko celo vodil, a potem se je pokazalo, da sta bila oba dirkača Red Bulla enostavno hitrejša. Boril sem se z vsemi močmi, res dal vse od sebe, a žal so bile na koncu tudi pnevmatike precej zdelane in nisem mogel več obraniti vsaj drugega mesta. Vseeno sem zadovoljen, na tako težki stezi in po tako težki dirki je vedno lepo priti med prve tri.« Grosjean še vedno čaka na prvo zmago, a glede na zadnjih nekaj dirk počasi prevzema prvo violino v ekipi. Sicer je Kimi Räikkönen solidno opravil svoje delo s petim mestom, a ponovno ga je iz boja za višje uvrstitve izločil precej skromen rezultat na kvalifikacijah.

Četrti je bil Fernando Alonso, ki mu postaja vse bolj jasno, da je Vettel naslov prvaka bolj ali manj že pospravil v žep, bolj kot soliden rezultata pa ga skrbi velik časovni zaostanek za zmagovalcem. »Ne glede na to, kje bi dirko začel, s kakšnimi pnevmatikami bi vozil, kaj bi se dogajalo med dirko, bi to končal kot četrti. Pokazali smo največ, kar trenutno dirkalnik in ekipa zmore, to je naša resničnost.« Še več, nekaj časa je neuspešno skušal prehiteti celo Felipa Masso, ki je dirko nato končal kot skromni deseti. In kot piko na i je Brazilec iz Ferrarija dobil nenavadno sporočilo: »Sprednje krilce, strategija A. Zdaj, takoj!« Rdeči niso ne potrdili ne zanikali, da je šlo dejansko za ekipni ukaz dirkaču iz Sao Paula.

Naslednja dirka bo na sporedu 27. oktobra v Indiji.