Da mladim ni najbolj blizu, smo izvedeli v salonu, kjer so nam namignili, da so v Sloveniji njegova ciljna skupina starejši od 55 let. Zato smo enega tudi poiskali in ga povprašali, zakaj vozi prav jazz. Šestdesetletni Dušan iz Ljubljane nam je zaupal: »Naravnost idealen je za dve osebi: pregleden, prostoren in z nizkimi operativnimi stroški, saj sem v štirih letih uporabe serviserja obiskal le za redno vzdrževanje. Velika prednost je gotovo zadnja klop, ki jo je mogoče dvigniti in voziti visoke stvari, tudi sicer pa je v avto mogoče zložiti čuda stvari, kar sem nazadnje doživel pred dnevi, ko sem spraznil stanovanje v Ankaranu. Težko bi verjeli, koliko stvari je šlo v avto. Obožujem tudi visoko sedenje, redno uporabljam tempomat, da me ne preseneti kakšen radar, pa steklena streha je vredna svojega denarja, saj na potnike deluje pozitivno, ko je tudi ob slabem vremenu v kabini ogromno svetlobe.«

Zdi se neverjetno, toda po mesecu druženja in 3000 prevoženih kilometrih je naša izkušnja zelo podobna Dušanovi in nam je jazz (v različici 1,4 elegance za 15.750 evrov, trenutno ponujajo 2450 evrov popusta) všeč, pa čeprav smo dve desetletji mlajši od sogovornika. In ker vemo, da storitve iluzionista Davida Copperfielda veliko stanejo, smo bili še kako veseli, da njegove pomoči tokrat nismo potrebovali. Prilagodljivost in prostornost notranjosti namreč nista iluzija, pa čeprav nam pamet veleva, da morata biti. Kako sicer v tako majhno karoserijo z dolžino 3,9 metra stlačiti toliko ljudi in prtljage? Priznati namreč moramo, da smo zadaj sedeli brez večjih težav za kolena in glavo, občutek prostornosti pa je bil na ravni dobrega pol metra daljših štirikolesnikov. Da o tem, da smo se ob podrti zadnji klopi – operacija podiranje je otročje lahka, hitra in ne zahteva posebne moči – odpravili na morje v spremstvu dveh kovčkov, kupa vrečk in dveh gorskih koles, sploh ne izgubljamo besed.

Še najšibkejši člen se nam trenutno zdi bencinski motor, pri čemer velja zapisati, da nima boljše alternative in močnejši ni na voljo. Žal v ponudbi ni niti dizla. Pljučna prostornina je 1,4 litra, 99 konjičkov pa je sicer iskrivih, a jim pri hitrostnih podvigih zmanjka sape. Vas pa ne bodo razočarali pri mestni ali krajši relacijski vožnji. Naravnost idealna hitrost na daljši poti je tako zakonsko omejenih 130 kilometrov na uro, ko svetujemo uporabo tempomata (serijski pri opremi elegance), ki razbremeni voznika in poveča njegovo udobje. Predvsem pa skrbi, da po nepotrebnem motor ne dviguje vrtljajev in posledično požira več bencina. Naše 3000-kilometrsko povprečje je 6,4 litra, kar je dva decilitra več kot Dušanovo štiriletno. Čez mesec dni bo sledil nov zapis.

Več fotografij na www.dnevnik.si