Še zdaj ni povsem jasno, kaj se je dogodilo s kipi glave, ki so leta 1907 izginili iz Louvra. Jasno je zgolj to, da so se njihove podobe čez čas pojavile na Picassovi sliki Avignonske gospodične. Po eni od teorij jih je ukradel Apollinairov tajnik, Belgijec Gery Pieret, naročnik pa je bil Picasso. Španski umetnik, ki je večino življenja preživel v Franciji, je rad razkazoval svojo zbirko umetnin, omenjene skulpture pa je menda skrival v komodi.

Na to zgodbo smo se spomnili, ko smo se vozili v okolici Berchtesgadna z novim citroënom grand C4 picassom. Razlogov je več. Prvi se ponudi že zaradi imena avtomobila, ki je delno enako kot priimek španskega slikarja, drugi razlog pa je nova zunanja oblika, ki je občutno drugačna od predhodnikov. Ob strani je še bolj poudarjen strešni lok, hitro padejo v oči tudi velike zastekljene površine. Spredaj se takoj opazi minimalističen slog, saj so vodoravne črte ob logotipu Citroëna tanjše in manj poudarjene, skupaj z novimi LED-lučmi pa je avto dobil bolj uglajen videz. Enako velja za zadek, kjer so najbolj spremenjene luči, ki so zdaj v obliki črke C. Ali so oblikovalci z novo zunanjo podobo zadeli ali ne, bodo odločili kupci. Razvojniki so tvegali precej, a takšen je bil tudi Picasso, ki je ravno tako ustvarjal nove trende.

Ima pa grand C4 picasso še eno lastnost, ki bi prav prišla Pablu Picassu – avto je dovolj velik, da bi v njem lahko prevažal vse ukradene slike in kipe. V dolžino meri 4,59 metra, s čimer je 17 centimetrov daljši od manjšega brata C4 picassa. V primerjavi s predhodnikom pa se je za enajst centimetrov podaljšala medosna razdalja, ki zdaj znaša 2,84 metra, kar je največ v razredu družinskih enoprostorcev. V praksi to pomeni, da imajo dovolj prostora vsi, ki so manjši od 190 centimetrov. Že res, da lahko spredaj prostor najdejo tudi višji ljudje (če sedež pomaknejo povsem nazaj), a potem so ukleščeni potniki na drugi klopi. Za večje družine zna biti priročna tudi tretja klop z dodatnima sedežema (doplačilo 610 evrov), ki jo lahko pospravite pod prtljažno dno. Prtljažnik sicer sprejme 645 litrov.

Vstopni model na slovenskem trgu (od 15. oktobra) je bencinar (120 KM) s paketom opreme attraction (19.720 evrov), najdražji pa je dizelski model z opremo exlusive (150 KM), ki ima ročni menjalnik ter novi motor BlueHDi (32.670 evrov, v Slovenijo pride po novem letu). Ta ima samo 110 g izpusta CO2 /km (117 g CO2/km s samodejnim menjalnikom) in že dosega standard euro6. Med serijsko in dodatno opremo boste našli vse najmodernejše iznajdbe, vključno s pogledom 360 stopinj okoli vozila.

Več fotografij na www.dnevnik.si