Nihalka na Veliko planino z oktobrom znova vozi po nekoliko okrnjenem voznem redu, ki pa potnikom še vedno omogoča, da se med tednom na planino odpravijo vsako polno uro med 8. in 16., konec tedna pa še dve uri kasneje. Tudi okrepčevalnica Pri žičnici in Zeleni rob sta odprti vse dni, konec tedna se jima pridruži še Skodla. Obiskovalci se lahko to jesen na planino odpeljejo z varnejše in polepšane povsem prenovljene spodnje postaje nihalke, ki je prvo temeljito prenovo dočakala šele po pol stoletja.
»Glavni namen prenove je bila zamenjava dotrajanih tlakov in fasad,« pravi direktor družbe Dušan Bombač in doda, da so morali zaradi zahtev inšpektorjev streho, ki je puščala na vseh koncih in krajih ter ob dežju zamakala celo električno napeljavo, zamenjati že pred tremi leti. Hkrati so zamenjali bistvene nosilne elemente na vodilnih kolesih nihalke in pripravili teren za zamenjavo pogona, kar so naredili predlani, ko so v celoti prenovili strojnico nihalke. Lani so uredili tudi vrt pred okrepčevalnico Pri žičnici.
Ker objekt ni priključen na vodovodno omrežje, so že ob menjavi strehe uredili tudi zbirne vode za deževnico, s katero oskrbujejo lokal in kamp. Še ta mesec pa bodo zgradili velik vodni zbiralnik s filtrom in razvodno instalacijo, kar jih bo stalo kar 30.000 evrov.
V sklopu prenove spodnje postaje so letos poleg prenove tlakov, fasade, vrat in varovalne ograje prenovili tudi vso električno napeljavo in varnostni tokokrog nihalke. S tem so bistveno povečali varnost obratovanja naprave. Napeljali so tudi nov strelovodni sistem, v celoti zamenjali elektroinštalacije, prenovili osvetljavo vseh prostorov ter namestili varnostne kamere, ki strojniku nihalke omogočajo pregled nad peronom in vodilnimi elementi. Zdaj lahko strojnik, ki je oddaljen 1600 metrov, prek kamer spremlja stanje uteži, vodenje vrvi ter stanje na spodnji postaji in v njeni okolici.
Zaradi varnosti so morali odstraniti tudi steklene stene postaje, saj je bila konstrukcija že tako dotrajana, da bi lahko v večjem vetru steklo padlo na peron. Po odstranitvi se je izkazalo, da je postaja zdaj celo bolj pregledna, bolj zračna in ponuja potnikom lepši razgled. Dobro polovico stroškov prenove postaje v skupni vrednosti 50.000 evrov so sofinancirali evropski skladi.
Sicer pa je bila na planini letošnja poletna sezona podobna lanski, ki je bila najboljša v zadnjih letih. So pa obiskovalci bolj varčni kot nekoč, ugotavlja direktor, ki si pričakovanj zimske sezone ne upa napovedovati, saj je zaradi strožjega novega pravilnika o varnosti žičniških naprav pod vprašajem celo obratovanje sedežnice. »Za celovito prenovo centra in ponudbe bo treba ali sprostiti možnost financiranja ali najti partnerje,« razmišlja Bombač.