Blagovna menjava med Češko in Slovenijo je v preteklem letu znašala 1,1 milijarde evrov in v primerjavi z letom 2011 zrasla za tri odstotke, v letošnjem letu pa se je dvignila že za šest odstotkov. Medtem ko je Češka za Slovenijo po blagovni menjavi osma partnerica, je Slovenija za Češko 23., večjo blagovno menjavo pa želijo pospeševati tudi z dogodki, kot je bil včerajšnji dan slovenskih dobaviteljev v Škodinem izobraževalnem centru.

Na njem je bilo 18 slovenskih dobaviteljev avtomobilskim proizvajalcem, tudi gazele, kot so Elvez, Letrika, SEP in TPV. Škoda sicer od mogočih novih partnerjev pričakuje zanesljivost in kompetentnost, inovativnost in zmagovalno miselnost, med dobavitelje pa bodo, kot je poudaril Karlheinz Hell, član uprave Škode Avta, odgovoren za nabavo, sprejeli tista podjetja, ki bodo konkurenčna tako po kompetencah kot tudi po ceni. S sodelovanjem s Škodo Avtom se podjetjem odpirajo možnosti še večje prisotnosti na globalnem trgu, saj je Škoda s svojimi proizvodnimi obrati prisotna poleg Češke, Slovaške, Ukrajine in Kazahstana tudi v Rusiji, Indiji, šest let pa tudi na Kitajskem, kjer imajo tri tovarne.

»Škoda je velika in ima visoke zahteve, a tudi mi smo tako dobri, da njihove zahteve lahko izpolnimo. Želimo veliko ponuditi, od proizvodov s področja brizganja plastike do sestavnih sklopov,« je pojasnil Rok Koren, vodja razvoja poslovanja v Elvezu. Škodo bodo skušali prepričati tudi s svojim novim izdelkom – metalizirano plastiko ter programom kabelske konfekcije vključno s senzorji. »To ni naš prvi stik s Škodo, s skupino VW smo že bili v povezavi in poznamo njihove zahteve. Danes želimo dosedanje stike poglobiti in priti v ožji zbor dobaviteljev. Verjamem, da ta pot ne bo kratka in da se bodo prvi posli sklepali v nekaj letih. Smo dovolj kompetenten partner z lastno razvojno skupino, ki je bila ustanovljena letos. Jasno nam je, na kaj se bomo še bolj osredotočili, to bo avtomobilska industrija, torej plastika, senzorika in metalizacija. Pospešeno tudi iščemo kontakte in razvojne projekte, kjer lahko svoje znanje ponudimo morebitnim in obstoječim strankam.«

Letrika se je Škodi predstavila s programom za stiring motorje, torej elektromotorjem za krmilne mehanizme. Te izdelujejo tudi za druge kupce iz avtomobilske industrije, svojo poslovno mrežo in posle pa želijo okrepiti še s sodelovanjem s Škodo, medtem ko prek partnerjev z Volkswagnom že sodelujejo. Prav tako TPV, ki Volkswagnu dobavlja nosilce za reduktorje, v Mladi Boleslavi pa so predstavili sedeže in komponente, dele za karoserijo in podvozje ter tesnila za motorje. »Želimo jim predvsem predstaviti naše inovativne rešitve in verjamem, da smo lahko konkurenčni, tudi cenovno,« je poudarila Alenka Kastelic, direktorica za ključne kupce v TPV. slo