Podjetja, ki želijo preveriti kakovost odnosa med zaposlenimi in organizacijo, se že lahko prijavljajo na Dnevnikov izbor najboljših zaposlovalcev Zlata nit 2013. V šestih letih je v izboru Zlata nit sodelovalo 269 različnih podjetij, v anketi pa 48.000 zaposlenih. Vseh šest let v izboru Zlata nit sodeluje 22 podjetij, medtem ko se je minulo leto za sodelovanje v izboru prvič odločilo 16 podjetij, med njimi kar nekaj malih podjetij.

Glavno poslanstvo Zlate niti, medijsko-raziskovalnega projekta, ki poteka pod okriljem Dnevnika, je prepoznavanje podjetij, ki so lahko zgled in navdih gospodarstva in so z vidika ustvarjalnega, uspešnega in učinkovitega razvoja zaposlenih in organizacije najboljši zaposlovalec. To potrjujejo tudi podjetja. »Do zdaj smo se naučili predvsem to, da ni pomembno samo skrbeti za zadovoljstvo zaposlenih in dobro prepoznavnost znotraj korporacije, pač pa moramo o svojih razvojnih aktivnostih bolj seznanjati tudi slovensko javnost, in da v Sloveniji kljub vsemu obstajajo res dobre zgodbe,« poudarja Tina Strubelj iz Aviata, ki je v Zlati niti 2012 prejel posebno priznanje zlata praksa predvsem zaradi izjemno razvitega sodelovanja z institucijami znanja.

S prijavo v Zlati niti 2013 sodelujejo tretjič zapored. »Pomemben aspekt sodelovanja je tudi prepoznavnost podjetja v Sloveniji, kar nam omogoča privabljanje talentiranih kadrov,« izpostavlja Strubeljeva. Aviat pri tem ni osamljen, saj večina podjetij potrjuje, da odkar sodelujejo v Zlati niti, dobivajo ne le več prijav kandidatov za službo, pač pa tudi bolj kakovostne kadre. Vendar jih to ne odvezuje od tega, da talente iščejo in prepoznavajo že med njihovim študijem, zato pripravljajo različna tekmovanja in podeljujejo štipendije študentom tehniških fakultet. »Mladim svetujemo, da postanejo aktivni že v srednješolskih letih in začnejo iskati prakse v podjetjih s področja, ki jih zanima in veseli. Pozneje, ko pridejo na fakulteto, naj bodo aktivni, se povežejo s svojo katedro, sodelujejo na tekmovanjih ali jih celo organizirajo in tako začnejo mrežiti za svojo prihodnost. Danes ni pomembno le znanje, pač pa tudi, da se znaš predstaviti in stopiti iz množice – prodati bodočemu delodajalcu tisto nekaj več, zaradi česar bo hotel zaposliti prav vas,« je prepričana Tina Strubelj. V Aviatu so letos zaposlili enajst inženirjev, prihodnje leto jih bodo še deset. Zelo zadovoljni so tudi s Študentskim izzivom, na katerem se je v finalni izbor uvrstilo pet izvrstnih projektov, v okviru katerih so razvili avtomobil na daljinsko vodenje, ki ga je mogoče upravljati z androidom, prenosni zvočnik, ki se ga upravlja prek sistema iOS, kontrolni sistem pralnih linij v bolnišnicah, ki ga je mogoče tudi upravljati prek androida, sistem pametne hiše ter prototip robotske roke. »Prav zadnji projekt je navdušil ne le strokovno žirijo, pač pa tudi več kot 200-glavo občinstvo, in nagrada, novi ipad, je odšla v roke študenta 2. letnika, ki smo mu letos podelili tudi kadrovsko štipendijo. Poleg zmagovalca Študentskega izziva smo štipendijo prvič podelili tudi predstavnici nežnejšega spola, ki se je pri nas izkazala na poletni študentski praksi, in študentu, ki nas je navdušil s svojo predstavitvijo in jasno vizijo, zakaj bi rad postal del naše ekipe.«

Za Simobil, ki v Zlati niti sodeluje od njenega začetka, je vsakoletno sodelovanje pomembno predvsem zaradi dodatnega načina, s katerim lahko učinkovito pridobijo koristna mnenja sodelavcev ter komisije za izbor, poudarja Saša Miladinov, vodja službe za razvoj in strateško upravljanje človeških virov. Ti lahko na eni strani pokažejo zadovoljstvo s podjetjem, na drugi strani pa imajo odlično priložnost pokazati na področja, kjer vidijo možnosti za izboljšave. »Gledano skozi oči delodajalca predstavlja Zlata nit tudi odličen kompas upravi, širšemu vodstvu in seveda predvsem nam, kadrovikom. Vsakoletni rezultati predstavljajo dobro podlago za izboljšavo dolgoročne kadrovske strategije podjetja in izhodišče za sprejem pomembnih odločitev na področjih odnosov med sodelavci in podjetjem, kakovosti delovnega okolja ter organizacijske kulture.« V Simobilu so na podlagi preteklih rezultatov sprejeli že kar nekaj pomembnih ukrepov, povezanih predvsem z nagrajevanjem ter strokovnim in osebnim razvojem sodelavcev. »V projektu Zlata nit sodelujemo že od samega začetka, zadnje dve leti pa znotraj skupine Telekom Austria izvajamo tudi raziskavo o zavzetosti zaposlenih TAGisfaction. Povratne informacije obeh raziskav kombiniramo ravno z namenom, da nenehno vpeljujemo izboljšave v dobro sodelavcev in podjetja,« pojasnjuje Miladinov in tudi on potrjuje, da je Zlata nit pripomogla k temu, da lahko pridobijo v svoj kolektiv najboljše talente. »Sodelovanje v Zlati niti pripomore k ugledu delodajalca med iskalci zaposlitve. Ne glede na velikost podjetja.«