Biti drugačen, biti nekaj več, biti poseben – v vsem tem je znamka Jeep več kot dobra, in kdor zna zamižati na eno oko ter vzeti v zakup kakšno stvar, ki je mogoče pretirano »ameriška«, in kdor zna uživati v kombinaciji duha preteklosti in sedanjosti, bo zadovoljen. Kajti Jeep je dejansko nekaj več, pa ne glede na to, o katerem modelu govorimo. Tudi grand cherokee je pravi kaliber, ki pooseblja vso tradicijo in ameriško miselnost formata XXL, z njo pa so dodobra okužili tudi evropski trg. Leta 1992, ko je prišel na trg, je bil svojevrstna revolucija, jeep na malce drugačen način, nič več nujno špartanski, temveč udoben in z zvrhano mero prestiža, in to filozofijo avtomobil nadaljuje tudi v novi generaciji.

Na novem grand cherokeeju pete generacije je veliko novega, najbolj opazna pa sta sprednji del in zadek z večjo šipo. Seveda se grand cherokee še vedno ponaša z nekaterimi detajli, brez katerih to ne bi bil jeep. S sedmimi režami na nosu vozila, na primer. Oblikovno pa sledi sodobnim trendom, kar se pozna tudi v notranjosti. O njegovi »moči« govorijo tudi zunanje dimenzije, saj avto zdaj meri v dolžino 4,83 metra, kar spet ni tako zelo veliko, a ravno prav, da ostaja velik in tudi okreten. Njegova višina 1,8 in širina 1,94 metra samo še podkrepita njegovo pojavo. S tem je za dobrih pet centimetrov daljši in dva centimetra višji od predhodnika.

Novi grand cherokee je po svoje revolucija, tehnično pa ravno prava evolucija. Na voljo je s tremi različnimi sistemi štirikolesnega pogona, pnevmatskim vzmetenjem, ki ima pet različnih nastavitev višine podvozja, sistemom za krmiljenje delovanja pogonskih koles... Američani – avtomobil seveda izdelujejo v ZDA – pa ne varčujejo niti pri pogonskih motorjih. Na slovenskem trgu bo najbolj zanimiv trilitrski dizelski V6, ki je na voljo z dvema različnima močema, 140 kW (191 KM) in 184 kW (250 KM). Pri bencinskih so na voljo trije, 3,6-litrski V6 z 210 kW (286 KM), sledi mu 5,7-litrski V8 iz legendarne serije hemi (259 kW oziroma 353 KM), za najmočnejšo različico SRT pa je namenjen 6,4-litrski hemi V8 in 344 kW (369 KM). Z vsemi sodobnimi prijemi jim je uspelo porabo zmanjšati v povprečju za okoli 9 odstotkov. Pri cenah tudi ni večjih presenečenj, grand cherokee nikoli ni bil posebno poceni in tudi zdaj ni. Osnovni je na voljo za 54.800 evrov, najdražji pa je model SRT, ki stane 84.390 evrov.

»Grand cherokee ni avtomobil, ki bi ga tako lahko opisali z besedami. To je avto, ki ga mora vsak ljubitelj enostavno doživeti, začutiti, en dotik pove o njem več kot tisoč besed,« je povedal Dean Perkavac iz Avto Triglava, ki je še dodal, da so nekaj teh lepotcev tudi že prodali.

Več fotografij na www.dnevnik.si