V tujini namreč znanje cenijo. Biti pameten pomeni dodano vrednost. Ne samo za ljudi, tudi za štirikolesnike. Če že kdo, bi to znali povedati odgovorni v avtomobilski industriji; Oplovi razvojniki pa so najnovejši primer, s katerim smo se spoznavali v živo in ki dokazuje, kako zelo pametni znajo biti avtomobili. Insignia na primer. Po petih letih in 600.000 prodanih vozilih je napočil čas za prenovo. In kaj so še posebej izpostavili? Pamet, seveda.

Informacijsko-zabavni sistem lahko tako upravljamo na dotik prek 8-palčnega barvnega zaslona, s pomočjo govora, stikal na volanskem obroču (na levi so v povezavi z varnostjo, na desni zabavo) in pa na dotik prek posebne ploščice med sedežema, ki prepozna tudi pisavo. Nadgradnja so varnostne funkcije, ki s pomočjo radarja in kamer poskrbijo za to, da avto samodejno pospešuje in zavira ter opozarja voznika na dogajanje za njim in ob njem, prepoznava pa tudi prometne znake in opozarja na priporočeno hitrost. Super, bi lahko zapisali, a kaj, ko ima vse skupaj eno pomanjkljivost, žal precej veliko: vsa ta pamet stane ali natančneje, treba jo je doplačati. Koliko? Natančni zneski še niso znani, čeprav je začetek prodaje tik pred vrati (prednaročila že sprejemajo), kot nekakšno opravičilo pa se sliši, da bo začetna cena 23.350 evrov (brez popustov) na ravni predhodnice in da so del serijske opreme z maksimalnimi petimi zvezdicami na področju varnosti ocenjene insignie tudi sistema ABS in ESP ter zračne blazine in zavese tako spredaj kot zadaj.

Insignia ni ena, temveč jih je dejansko pet. Ob limuzini, kombilimuzini in karavanu še športna OPC, ki bi zaradi moči (325 KM) in posledično neprijaznosti do okolja znala zelene spodbuditi k protestom, novost pa je bolj terensko obarvani karavan s štirikolesnim pogonom, ki so ga poimenovali country tourer. Pogonska paleta se sicer začenja pri 110 konjih, med skupno devetimi motorji pa je zadetek v polno novi dizelski 2-litrski CDTI, ki bo zavoljo tihega delovanja ter odličnega razmerja med zmogljivostmi (205 km/h, 10,5 s) in porabo (nam je pokuril 5 litrov, tovarna obljublja le 3,7 ali prevedeno izpuste CO2 99 g/km) pravšnja izbira.

Ko beseda sicer nanese na motorje, se odgovorni posujejo s pepelom in zagotavljajo, da bodo številne pripombe – največ na račun glasnosti in odzivnosti – odpravljene v prihodnjih dveh letih, saj bodo prenovili 80 odstotkov celotne palete. Pri prostornosti pa nadgradnje ni: resda je prtljažna luknja med 500 in 540 litri dokaj zajetna, a bi bilo lahko centimetrov za kolena potnikov na zadnji klopi vendarle več. Navsezadnje je insignia z dolžinsko mero 4,84 (limuzina) in 4,91 metra (karavan) vse prej kot malčica. A uspešnica: v Evropi v njenem razredu prodajo več le volkswagnov passatov.

P. S.: Ne odnehajte pri učenju. Prej ali slej boste našli pravega »kupca«.