Zajezitev fiktivnih vpisov

Minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo je na današnji novinarski konferenci poudaril, da se s predlagano novelo zakona o višjem strokovnem izobraževanju začenja proces omejevanja fiktivnih vpisov. »Ti so velik problem, ker se že ob tako omejenih davkoplačevalskih sredstvih, ti neprimerno in nenamensko trošijo,« pravi minister. Zato je prepričan, da morajo »vse, kar se dogaja s fiktivnimi vpisi, zajeziti«.

Prvi korak so tako na ministrstvu po njegovih besedah storili pri višjem strokovnem izobraževanju. S spremembami naj bi se zmanjšale možnosti zlorabe pravic, povezane s statusom, tako da se pravica do rednega višješolskega študija omejuje za študente, ki so bili že tri leta vpisani v visokošolskem izobraževanju, je pojasnil minister.

Kar zadeva fiktivne vpise, pa je minister izpostavil eVŠ (enotna evidenca študentov), ki letos po Pikalovih besedah prvič zares dobro deluje, zato je lahko v vsakem trenutku znano, koliko študentov je vpisanih.

Vpis na srednjo šolo po končani fakulteti je nesmiseln

Na današnji dan je tako vpisanih 20.754 študentov, je dejal in dodal, da to ni končno stanje, ker potekajo vpisi tretjega roka.

V boju proti fiktivnim vpisom je minister omenil še spremembe srednješolske zakonodaje, ki se ravno tako načrtujejo. Sedanja zakonodaja omogoča, da se je mogoče tudi po končani fakulteti vpisati nazaj na srednjo šolo, kar je po mnenju Pikala popolnoma nesprejemljivo.

V nadaljevanju se je Pikalo dotaknil priprave sprememb zakona o visokem šolstvu in poudaril, da delovno skupino čaka še en krog pogajanj, nato bodo spremembe šle v javno razpravo, predvidoma čez en mesec. Kot je razložil, je cilj zakona stabilnejše in dolgoročnejše financiranje visokega šolstva, v tem okviru pa načrtujejo štiri stebre.

Več avtonomije za visokošolske zavode

Eden je temeljni, v katerega se bo stekala večina denarja. Sledi razvojni steber (skupne razvojne naloge celotnega visokošolskega prostora) in raziskovalni steber (s ciljem, da univerze postanejo pomembne raziskovalne inštitucije). Četrti steber pa Pikalo imenuje kar steber inovacij, kjer bi univerze spodbujali k pridobivanju donatorskih sredstev.

Nadaljnja ključna sprememba za doseganje večje kakovosti v visokem šolstvu je pri Nacionalni agenciji RS za kakovost v visokem šolstvu (Nakvis) oz. prehod na institucionalni način akreditacij. »S tem bomo visokošolskim zavodom dali več avtonomije zato, da se bodo lahko prilagajali potrebam iz okolja,« poudarja minister.

Smer: večja kakovost

»Vse skupaj želimo, da gre v smeri večje kakovosti,« je zatrdil in dodal, da ne gre za zmanjševanje števila visokošolskih zavodov in njihovih programov.

Minister je danes ob začetku novega študijskega leta obiskal tudi ljubljansko fakulteto za matematiko in fiziko, kjer je nagovoril študente. Ti so ga, kot je še dejal, zelo prijazno sprejeli, nato pa je sledila podelitev indeksov.