Likvidacija Factor banke je po neuradnih informacijah porušila tudi načrte predsednice uprave ACH Sonje Gole, ki je del sredstev za poplačilo posojil nameravala zbrati tudi s prodajo Factor banke njenemu nesojenemu dokapitalizatorju. Toda namesto da bi se ACH iz Factor banke umaknil z okoli petimi milijoni evrov, jim je ta naložba odnesla kar tretjino celotnega kapitala.

Kot smo razkrili v Dnevniku, je program prestrukturiranja ACH temeljil na tem, da se v lastništvu ohrani le dva ključna stebra, to je distribucijo vozil (Skupina Autocommerce in Avto Triglav) in proizvodnjo avtodomov ter počitniških prikolic (Skupina Adria Mobil). Preostale hčerinske družbe in finančne naložbe pa bi prodali in s kupnino poplačali bančna posojila. Toda začetek likvidacije Factor banke bo še dodatno zamajal finančni položaj ACH, ki bo imel samo zaradi slabitve svojega 40-odstotnega deleža banke za kar 22 milijonov evrov izgube. Zato bo ACH prisiljen načrte prestrukturiranja spremeniti. V predlogu za dolgoročni reprogram posojil, ki ga je ACH pred dnevi poslal bankam upnicam, sta na seznamu naložb, ki so jih pripravljeni prodati, poleg Debitela, Grand hotela Union in blejskega Perftecha zdaj celo Adria Mobil in Autocommerce. Gre za ključni družbi, ki prispevata glavnino prihodkov in denarnega toka ACH.

Konec minulega leta je imela matična družba ACH za 107 milijonov evrov finančnih obveznosti, celotna skupina pa za skoraj 180 milijonov evrov. Za letošnje leto je Goletova načrtovala odplačilo okoli 16 milijonov evrov glavnice posojil, del teh sredstev pa so nameravali zbrati s prodajo svojega 40-odstotnega deleža Factor banke. Kot smo razkrili v Dnevniku, sta se za dokapitaliztacijo Factor banke zanimala moldavski poslovnež Vitali Cebanu, ki se je s Factor banko zapletel v več spornih delniških poslov, in ameriški poslovnež srbskega rodu Dušan David Mladen, ki se je v zadnjem času neuspešno potegoval tudi za nakup Peka, Alpine in murskosoboškega farmacevta Galex. mp