Breme lepotca zna biti težko in če kdo, se tega zavedajo oblikovalci avtomobilov. Ni skrivnost, da ljudje vse bolj kupujejo z očmi in čustvi, razum pa prevlada šele takrat, ko cena odločno preskoči predvideni proračun. Breme zna biti težje še toliko bolj, ko je treba zrisati novo generacijo, ki naj bi bila še lepša kot odhajajoča. Kot bi na primer danes skušali najti fotomodel, ki je še lepši, kot je bila pred časom Cindy Crawford. Toda breme znajo nekateri oblikovalci neverjetno lahkotno nositi na svojih plečih. Vsaj pri Peugeotu je tako. Druga generacija modela 308, s katero smo se spoznavali na francoskih cestah, je dokaz, da je lepo lahko še lepše.

Kirurgom je bilo jasno, da tokrat ne bo dovolj zgolj glajenje gubic, zato brez skalpela ni šlo. Štirikolesnik, sprva s petimi vrati, pa po zahtevni operaciji kar prekipeva od mišic in samozavesti. Nič čudnega, ko pa ga krasijo vse pritikline, ki so danes odlika sodobnega vozila.

Ste že kdaj stopili na tehtnico, se zamislili nad odvečnimi kilogrami in začeli strogo dieto? Če ste v znamenje potrditve pokimali z glavo, potem približno veste, kaj je moral prestati peugeot 308, da je 140 kilogramov lažji od predhodnika. Zeleni ob tej novici kar skačejo od veselja, saj lažje v svetu avtomobilizma praviloma pomeni tudi okolju prijaznejše. To leti predvsem na motorje, med katerimi so bencinarji z močjo med 82 in 155 konji ter dizli, močni od 92 do 115 konjev, a so udarno novico prestavili na pomlad, ko prideta različici blueHDi (120 in 150 KM), ki ob okoljski normi euro 6 obljubljata izpuste CO2 vsega 82 g/km in povprečno porabo 3,1 litra. Prvič pa bodo v peugeota vgradili tudi 1,2-litrski turbo trivaljnik (110 in 130 KM), ki naj bi bil po meri bolj dinamičnih kupcev.

Z nekaj domišljije v tristoosmici zlahka prepoznamo leva – ta v pomanjšani podobi sicer krasi pokrov motorja. A brez strahu, ljudi ne grize. Še več, razvaja jih. Čeprav se dolžinska mera 4,25 metra ne zdi nič posebnega (je celo 3 cm manjša od predhodnika), pa zadnja klop ponuja dovolj, da tja sedeta dva odrasla – je pa res, da se kakšnega centimetra več za kolena ne bi branili – prtljažnik pa s 470 osnovnimi litri (+122 l) ponuja razkošje, ki je nad povprečjem razreda. Vozniku preostane zgolj, da se sprijazni z nizkim položajem volana, da na vse instrumente gleda nad njim – razvojniki so to posebnost prvič uvedli z modelom 208 in nadaljevali z 2008 – vse drugo je namenjeno razvajanju, preprosto zgolj prek 9,7-palčnega zaslona na dotik (serijski pri drugi stopnji opreme), ki omogoča upravljanje številnih udobnostnih in varnostnih (žal večinoma doplačilnih) funkcij, med katerimi sta tudi pametni tempomat in samodejno parkiranje.

Kirurgi so rokave pošteno zavihali, tristoosmice pa so neposredno s klinike v Sochauxu že na poti tudi k nam – prve Slovence za volanom bo mogoče videti 11. oktobra – pri čemer se cene začno pri 13.390 evrih (1,2 VTi 82 Access).

P. S.: Zdaj vemo, na vrata katerega plastičnega kirurga potrkati, ko si bomo pomladitve zaželeli tudi sami.

Več fotografij na www.dnevnik.si