Škofjeloški Knauf Insulation, v katerem  izdelujejo industrijsko izolacijo,  je od leta  2007, ko je korporacija kupila Termo in ga preimenovala, izjemno pomemben sestavni del korporacije. Družinsko podjetje Knauf je namreč v preteklem desetletju ustanovilo posebno izolacijsko divizijo Knauf Insulation ter v procesu širitve v letu 2006 prevzelo tudi škofjeloškega proizvajalca izolacij iz kamene volne Termo.

V letu 2009 so začeli  intenzivneje  delati za izboljšanje poslovnih pristopov. Med drugim so zaprli obrat v Avstriji, kar je pomenilo več dela za škofjeloško enoto. Točka preloma sega v leto 2010, ko so prihodki od prodaje zrasli s 65 na 70 milijonov evrov, preboj pa se je zgodil v letu 2011, ko so ustvarili že približno 90 milijonov evrov prodaje, dobiček pa povečali za približno 60 odstotkov glede na leto 2010.

Podjetje je izvozno naravnano, saj več kot 80 odstotkov izdelkov izvozi. Ker je v Škofji Loki tudi globalni razvoj za kameno volno ter centralni laboratorij, je struktura zaposlenih že zdaj mednarodno pestra,  podobno strategijo pa želijo nadaljevati tudi v prihodnje. Potencial rasti v njihovi panogi je zlasti na področju izolacij za industrijske kupce ter v rasti prodaje novih produktov, kot so Urbanscape, ki so od poletja že na trgu. Priložnosti si želijo ustvariti tudi z naprednimi trajnostnimi rešitvami. 

Utemeljitev metodološke komisije

Knauf Insulation piše zgodbo uspešnega povezovanja slovenskega znanja in mednarodnega kapitala. Podjetje s 50-letno tradicijo, ki se je leta 2006 pridružilo izolacijski diviziji Knauf Insulation, je v petih letih prodajo povečalo s 26,5 milijona evrov na 102 milijona evrov v letu 2012, kar pomeni skoraj 300-odstotno rast. V istem obdobju je ustvarilo več kot 350 novih delovnih mest – v podjetju je bilo v letu 2012 zaposlenih že 410 sodelavcev. Kolektiv ustvarja visoko nadpovprečno dodano vrednost v višini skoraj 70.000 evrov na zaposlenega.

V podjetju z boniteto A1 poslujejo po konceptu vitkosti: od združitve dalje v podjetju sistematično optimirajo poslovanje – izvedli so preko sto projektov optimizacije, kar jim sprošča vire, da lahko – tudi s pomočjo partnerskih razvojnih projektov – osvajajo nove trge. Skupaj s svojim lastnikom se gazela Knauf Insulation danes pozicionira kot svetovni voditelj v proizvodnji mineralnih izdelkov; ima globalni laboratorij za razvoj trajnostnih proizvodov iz steklene volne; edini na svetu proizvaja volno z vezivi na obnovljivi bio osnovi – ECOSE Technology, razvili so tudi vakuumske panele in izdelke za hortikulturo Urbanscape. Inovativno podjetje, ki na mednarodnih trgih zmaguje s kombinacijo trženjske naravnanosti, povezovanja in vitkega poslovanja, je metodološka komisija izbrala za gorenjsko gazelo 2013."

Nekaj podatkov o regiji

Gorenjske gazele so v petih letih – od 2007 do 2012 – prodajo povečale skoraj dvainpolkrat ali za 143 odstotkov, sto najhitreje rastočih regijskih gazel pa je v tem času zaposlilo več kot 1500 sodelavcev. Po drugi strani je celotna regija v istem obdobju izgubila 4649 delovnih mest, kar pomeni 13-odstotno zmanjšanje. Sto gazel je dodano vrednost povečalo za skoraj 100 milijonov evrov ali za 114 odstotkov.

Po velikosti je med stotimi gorenjskimi gazelami pretežni delež (58 odstotkov) mikropodjetij, sledijo jim majhna podjetja z 29-odstotnim deležem, na lestvici pa je tudi sedem srednje velikih in šest velikih podjetij. V letu 2012 je povprečna gazela v tej regiji zaposlovala 42 sodelavcev. Od letošnjega leta so na lestvice najhitreje rastočih uvrščena podjetja z najmanj petimi zaposlenimi. Gorenjske gazele se med vsemi šestimi regijami financirajo najbolj konservativno, med viri financiranja delež kapitala dosega skoraj 52 odstotkov.